14:41

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از افزایش ۱۵ برابری مراجعه بیماران کووید – ۱۹ به این بیمارستان در یک ماه گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا قنبران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بیمارستان امام ۶۶۳ تخت وجود دارد که ۱۸۹ تخت از این تعداد، اعم از جنرال و ICU، به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است،
وی افزود: در این بیمارستان پنج ICU داریم و یک ICU نیز ۱۰ روز پیش با ۱۶ تخت راه‌اندازی شد. اکنون مجموعا شش بخش ویژه در این بیمارستان فعال است که سه بخش آن به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد. در حال حاضر مجموع تخت‌های ICU این بیمارستان ۱۰۲ تخت است که ۵۲ تخت از این تعداد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.
قنبران تصریح کرد: روند مراجعه بیماران کووید – ۱۹ به بیمارستان از اوایل ماه گذشته همچنان افزایشی است و بیش از ۱۵ برابر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه کردند که ۲۹ بیمار از این تعداد در بیمارستان بستری شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار نیز ترخیص شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حتی یک تخت خالی در بیمارستان امام خمینی اهواز وجود ندارد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: در حال حاضر چالش اصلی بیمارستان، افزایش مصرف بیش از اندازه اکسیژن است به گونه‌ای که مصرف اکسیژن نسبت به روزهای عادی بیش از ۱۰ برابر شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات زیادی از جمله تعمیر و وارد مدار کردن دو دستگاه اکسیژن‌ساز برای تامین اکسیژن انجام شده است. در حال حاضر با تلاش‌های شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کارکنان اکسیژن بیمارستان توانسته‌ایم این موضوع را مدیریت کنیم اما از این لحاظ بسیار تحت فشار هستیم.

قنبران گفت: از لحاظ تعداد پرستار نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز کمبود شدید وجود دارد؛ البته این کمبود در سال‌های قبل نیز وجود داشته است اما در شرایط کنونی که بیمارستان با تمام توان و ظرفیت در حال ارائه خدمات است، این کمبود بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *