13:17

نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پیرو فعالیت‌های صورت گرفته درخانه تاریخی سرهنگ ایرج بعنوان مرکز نوآوری پژوهشگاه و دستاوردهای بدست آمده امروز 11مرداد1400نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی درحوزه‌های وابسته به میراث‌فرهنگی باعنوان «دنا» افتتاح شد.
مرکز نوآوری دنا که با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری شکل گرفته، فضایی برای فعالیت افراد خلاق، جوانان تحصیل کرده، نوآورومتخصص است تا بتوانند ایده‌های خود را در یک فضای کامال دوستانه و خلاق عملی کرده و به رشد فکری برسند.
از آنجاییکه ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی، فرهنگی،هنری و به ویژه هوشمندسازی این حوزه، با حضور جوانان کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند، این مرکز با بررسی نیا‌زهای حوزه گردشگری ومیراث‌فرهنگی، به بروزرسانی و خلق نوآوری در بخش گردشگری راه اندازی شده تا با جذب گردشگران بیشتر باعث رشد اقتصادی و معرفی هرچه بهتر کشور در این بخش شود.
پذیرش صاحبان ایده، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ، کمک به ایجاد، پرورش و بقا ایده های نوآور، جهت دهی به صاحبان ایده به سمت پیاده سازی و رشد ایده از طریق مشاوره و خدمات مورد نیاز، تشویق و ترغیب صاحبان ایده به راه اندازی کسب و کارهای پژوهشی و دانش بنیان، مشاوره بمنظور حمایت‌های قانونی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی، حمایت و مشاوره به صاحبان ایده به منظور کاربردی کردن ایده، حمایت از بومی‌سازی و اجرای ایده‌ها به منظور رفع نیاز سازمانها و دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و… از وظایف این مرکز است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *