15:45

آیین افتتاحیه نمایش «اطلسی‌های پرپر شده» به نویسندگی و کارگردانی مهتاب عسکری روز ۱۸ خرداد و راس ساعت ۱۷:۳۰ باحضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن نمایش مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کارگردان «اطلسی‌های پرپر شده» ضمن تشریح تلاش‌های انجام شده برای تولید این اثر گفت علیرغم شرایط سخت کرونایی با یک گروه ۳۰ نفره عزم خود را برای تولید و آماده سازی این نمایش جزم کردیم و با همه سختی‌ها و کمبودها و با همت اعضای گروه این کار را فقط به احترام تماشاگر فرهیخته تئاتر و مردم عزیز آماده کردیم تا صحنه تئاتر باز هم شاهد حضور گرم علاقمندان تئاتر باشد. به همین خاطر امیدواریم دوستان و همکاران تئاتری بیایند و ما را با حضورشان دلگرم کنند.
در خلاصه این نمایش آمده است: بهروز جانباز هشت سال دفاع مقدس که به خاطر مشکلات عدیده خود را جانباز صد و پنجاه درصدی معرفی می‌کند برای بهبودی به آسایشگاه می‌رود تا مدتی را در آنجا در آرامش بگذراند. او علاوه بر صدمات جنگ، درگیر یکسری مسائل و مشکلات اجتماعی، شغلی و مدیریتی نیز می‌شود که شدیدا دچار آسیب روحی است. در آسایشگاه با سیف که او نیز جانباز جنگ تحمیلی است هم اتاق می‌شود. علاوه بر آنها جانباز دیگری به نام سالم به آنها ملحق می‌شود که ادعا میکند در عملیات های جنوب و غرب کشور حضور داشته و هم اکنون در وضعیت روحی و روانی شدیدی قرار گرفته است، بهروز به مشکلات پیش آمده در زمان مدیریتش و تهمت سنگینی که عده ای فرصت طلب و غارتگر بیت المال به او زدند اشاره می‌کند. به دوران گذشته، صدمات روحی در دوران جنگ ، پدر مادر و عزیزانش در کردستان، رویاها و آرزوهایش و سیف با او همدردی میکند سالم نیز که خود را جانباز و ایثارگر دوره دفاع مقدس معرفی می‌کند در مواجهه با همسرش که پرستار آسایشگاه است پرده از فرار و پناه آوردن به آسایشگاه از دست مامورین برمیدارد و سیف که در واقع مامور مخفی است و مدتها در تعقیب سالم بوده در آسایشگاه او را شناسایی و دستگیر می نماید. شخصیت های این اثر ما به ازای شخصیت های درستکار و ایثارگر در جامعه امروزمان از یک طرف و افرادی که به دروغ و ریا خود را ایثارگر میخوانند و یا به نام آنها از فرصت ها سو استفاده میکنند و تیشه به ریشه ارزشهای جامعه میزنند از طرف دیگر می باشند . . .
عواملی که این نمایش را همراهی می‌کنند عبارتند از: نویسنده، طراح و کارگردان: مهتاب عسکری، مشاور کارگردان: خشایار راد، بازیگران: مهدی پیرزمان، فرهاد ملوندی، میلاد باختری، مهتاب عسکری، حمیده دهقان نیری، فاطمه رحمان دخت، محمد مهدی حاجی علی ،زهرا پور عرب، کیانا شریفی، وحید فیروزی نژاد، روزبه جهانی، مژگان حصاری، محمدحسین میرسلطانی، محمد حسین عبداللهی، ماهک خدادادی، مبینا میرزایی، ابوالفضل علیاری، بازیگران کودک: فرشته بداغ آبادی، علی آذری، فاطمه نائینی، پارسا قربانی، دستیار اول کارگردان: حمیده دهقان نیری، مدیر و منشی صحنه: فاطمه رحمان دخت، مدیر روابط عمومی: رضا بابایی، فرهاد ملوندی، مشاور رسانه ای: محمدحسین عبداللهی، علیرضا نیاکان، مدیر تولید: حمید ناصری، عکاسان: داریوش ادهمی، ماهگل مالکی،احمد شاه کرمی، ساخت تیزر: داریوش ادهمی، طراح صدا: آرزو جابری، دستیار صحنه: وحید فیروزی نژاد، مسئول آکسسوار: مژگان حصاری، طراح چهره پردازی: نگین ایمانی، طراح لباس: شرافت ملکی، طراح پوستر و بروشور: حمیده دهقان نیری.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *