پس از دو بار تعویق صورت گرفت

17:44

بیست‌وششمین مراسم اهدای «جایزه ادبیات داستانی زنان» که به علت تمدید محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، به تعویق افتاده بود، فهرست بلند خود را اعلام کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای جایزه ادبیات داستانی زنان، این جایزه فهرست بلند سال ۲۰۲۲ شامل ۱۶ کتاب را منتشر کرد. این فهرست هم نویسندگان کار اولی و هم نویسندگان مشهور و تحسین شده را در بر می گیرد و آثاری از از سراسر جهان را شامل می‌شود.
پنج نویسنده بریتانیایی، ۶ آمریکایی، دو نیوزلندی، یک نویسنده ترک-بریتانیایی، یک نویسنده آمریکایی-کانادایی و یک نویسنده ترینیدادی در فهرست بلند جایزه حضور دارند و در کنار چهار رمان‌نویس نخستین، پنج نویسنده نیز قبلاً در فهرست نامزدهای اولیه قرار گرفته‌اند.
مری آن سیگارت، رئیس داوران جایزه ادبیات داستانی زنان، گفت: انتخاب تنها ۱۶ رمان از میان ۱۷۵ رمان ارسالی، یک ماراتن بود. پس از یک بحث پرشور، دریافتیم که ۱۶ رمان مورد نظر بسیار متنوع هستند و توسط زنان در هر سنی از سراسر جهان نوشته شده است، ژانرهای مختلف را پوشش می دهد و از ناشران بزرگ و کوچک به چاپ رسیده اند. ما مطمئن هستیم که این فهرست طولانی شگفت‌انگیز، گوناگون و الهام‌بخش، برای هر خواننده، چه مرد و چه زن، نکته ویژه ای را ارائه می‌دهد.
لورین کندی، روزنامه نگار و ویراستار برنده جایزه، دوروتی کومسون، رمان نویس، روزنامه نگار و دارنده پادکست پرفروش جهانی؛ آنیتا ستی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی برنده جایزه و پاندورا سایکس، روزنامه نگار و نویسنده، داوران این دوره از جایزه بودند.

۱۶ کتاب فهرست شده به شرح زیر است:
خانه خودت را بساز نوشته ویولت کوپراسمیت،
آخرین تجدید قوای اوپال و نوادا اثر دانی والتون،
نانی که شیطان سرشت نوشته لیسا آلن آگوستینی
بی‌دقت اثر کریستی کیپ
کاخ کاغذی نوشته میراندا کولی
حلقه عظیم نوشته مگی شیپ‌استد
به دنبال جلب توجه نوشته شارلوت مندلسون
کتاب شکل گرفتن و خلاء نوشته روث اوزکی»
اندوه و خوشی برای مگ میسون
سالت لیک نوشته لولو آلیسون
همدردی از فاصله دور نوشته کاترین چیدگی
فلامینگو نوشته ریچل الیوت
حکم نوشته لوئیس ادریچ
روز آسمان نوشته لئون راس
خلق گذرگاه نوشته مورووا یجید
جزیره درختان گمشده نوشته الیف شافاک
برنده جایزه زنان داستان ۲۰۲۲ چهارشنبه ۱۵ ژوئن اعلام می شود.
جایزه ادبیات داستانی زنان (The Women’s Prize for Fiction) یکی از مهمترین جوایز ادبی بریتانیاست که کار خود را از پاییز سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرد و هر ساله به یک نویسنده زن از هر ملیتی برای بهترین رمان انگلیسی که همان سال در انگلستان چاپ شده باشد، اعطا می‌شود.
جایزه ۳۰ هزار پوندی ادبیات داستانی زنان از بیست و شش سال پیش تاکنون هرساله از آثار داستانی ممتاز، بلندپروازانه و دست اول که توسط زنان از سراسر جهان به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، حمایت و تقدیر می‌کند. سال گذشته سوزان کلارک، برای قسمت دوم از رمان جاناتان استرنج و آقای نورل جایزه ادبیات داستانی زنان سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *