11:57

دادستان تهران درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کشف علت مسمومیت‌ها و عوامل احتمالی دخیل در این حوادث گفت: در این رابطه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی کشور به صورت جدی و شبانه روزی در حال بررسی موضوع هستند.
به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی دستور رئیس قوه قضاییه در رابطه با لزوم صیانت از امنیت روانی مردم و خانواده‌ها و برخورد با نشر دروغ و شایعات بی اساس در رابطه با موضوع مسمومیت‌های اخیر، دادستان تهران از تشکیل دو شعبه ویژه در دادسرای تهران برای رسیدگی به این موضوع از روز گذشته خبر داد. 
دادستان تهران با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا گفت: کسانی که به نشر دروغ و شایعات اقدام کنند و فضای امنیت روانی شهروندان و خانواده‌های عزیز را تهدید نمایند، مورد رصد دستگاه‎های امنیتی، انتظامی و قضایی قرار دارند و برخورد قاطع و قانونی در انتظار آن‌ها خواهد بود.
وی با اشاره به افرادی که در فضای مجازی اقدام به التهاب آفرینی در این موضوع می‎کنند، گفت: متاسفانه برخی چهره‌های معروف و رسانه‌های مکتوب و برخط، به جای انتشار اطلاعات صحیح و دقیق، اقدام به انتشار ادعاهایی خلاف واقع و کاملا دروغ کرده اند که حقیقتا موجب تشویش اذهان عمومی شده است و قاعدتا دستگاه قضائی وظیفه دارد با این دست دروغ پراکنی‌ها برخورد قانونی کند.
صالحی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته بیان کرد: با شایعه پراکنی‎ها و دروغ پردازی‌ها در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در یک هفته گذشته علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است. 
دادستان تهران همچنین درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کشف علت مسمومیت‌ها و عوامل احتمالی دخیل در این حوادث گفت: در این رابطه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی کشور به صورت جدی و شبانه روزی در حال بررسی موضوع هستند. 
دادستان تهران تاکید کرد: براساس دستور رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، در صورت احراز عمدی بودن حادثه مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس، به صورت قاطع و طبق مقررات با عوامل این وقایع برخورد خواهیم کرد. 
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان، با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس و در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی الارض است؛ چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی الارض هستند و دستگاه قضایی به پرونده آن‌ها بصورت خارج از نوبت و ویژه رسیدگی خواهد کرد و عناصری که به نحوی از انحاء اعم از مباشرت، مشارکت و تسبیب در این امر دخالت داشتند، به اشد مجازات می‌رسند و با آن‌ها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه افزود: روز گذشته به دادگستری تمام استان‌ها دستور داده شده که شعبه‌ای را در مرکز استان برای احضار افراد التهاب آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها اختصاص دهند؛ این افراد از دو حالت خارج نیستند، یا احراز می‌شود که سوء‌نیت دارند و همراستا با دشمن هستند، که در آن صورت به اشد مجازات می‌رسند و یا احراز می‌شود که سوء‌نیت ندارند، که در این صورت نیز نمی‌توان در قبال آن‌ها اغماض کرد و برخورد قانونی با آن‌ها به عمل خواهد آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *