14:26

مدیر رادیو سلامت با اشاره به اینکه این شبکه رادیویی برای تابستان امسال با ویژه برنامه‌های متنوع مهمان لحظه‌های مخاطبانش خواهد بود، تأکید کرد که برنامه‌ها با رویکرد خبری، اطلاع‌رسانی با محتوایی شاد و امیدبخش روانه آنتن می‌شود.
به گزارش رسیده، صدیقه اعتمادسعید درباره برنامه‌هایی که قرار است تابستان روانه آنتن شود، می‌گوید: رادیو سلامت امسال تابستان هم مهمان لحظه‌های مخاطبانش خواهد بود و به قرار همیشگی با رصد نیازها و درخواست‌های مردم عزیز و شنوندگان فهیم رادیو برنامه‌هایی را در سه محور اصلی برای مخاطبانش تدارک دیده است. طبق وظیفه ذاتی رسانه خبر، اطلاع‌رسانی و سرگرمی از عمده فعالیت‌های رسانه است که در یک رسانه تخصصی مانند رادیو سلامت این بخش‌ها با محوریت سلامت طراحی شده است.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های صبحگاهی عنوان می‌کند: برنامه صبحگاهی با عنوان «به زندگی سلام کن» با رویکرد خبری، اطلاع‌رسانی و با محتوایی شاد و امیدبخش در قالب بخش‌های متنوع هر روز از شنبه تا پنجشنبه همراه مخاطبان خواهد بود. یکی از بحث‌های مهم در سلامت بحث پیشگیری است. در همه جوامع پیشرفته، توسعه یافته و رو به رشد پیشگیری امری واجب و مقدم بر درمان است و بر مبنای همین قاعده در دو بخش کمربندی یکی ساعت ۸:۱۵ با عنوان فراسو و دیگری ساعت ۱۵ عصر با عنوان مجله پزشکی به انواع بیماری‌ها و روش‌های پیشگیری از آنها می‌پردازیم.
مدیر رادیو سلامت با تاکید بر این موضوع که تابستان زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی جهت اوقات فراغت اقشار مختلفی از جامعه مانند دانش‌آموزان است، ادامه می‌دهد: همانطور که می‌دانید فراغت به معنای بیکاری نیست، بلکه فارغ شدن از یک مسئولیت و پرداختن به فعالیت‌های دیگر است. بنابراین در برنامه‌های خانواده محور، شاد و سرگرم کننده از قبیل خونه زندگی و عصری نو سعی داریم تابستانی شاد و دلچسب برای شنوندگان مان داشته باشیم. تابستان امسال با مسابقات مختلف، بخش های کوتاه سرگرم کننده، برنامه‌های طنز سلامت محور از جمله نیشتر و نیشگون قطعا صدای رادیو سلامت شنیدنی‌تر خواهد بود.
وی بیان می‌کند: با توجه به آثار روانی – اجتماعی کرونا در جامعه برنامه با من حرف بزنیم، مهارت‌های کنترل اضطراب و استرس و تاب‌آوری اجتماعی را با حضور کارشناسان بررسی و راه‌های کاربردی ارائه می‌دهد. با برنامه مثبت تربیت در ایام تابستان آموزش والدین در حوزه تربیت جنسی مورد توجه رسانه قرار دارد و سه‌شنبه‌ها با حضور کارشناسان به سوالات مخاطبانمان جواب می‌دهیم.
اعتمادسعید درباره پخش برنامه هایی با محوریت آبله میمونی می‌افزاید: یکی از سوالاتی که امروز به کرات از ما پرسیده می‌شود، سوال در خصوص آبله میمونی و امکان شیوع آن است. لازم است یک نکته را توضیح بدهم برای آنکه یک بیماری تبدیل به یک عالم‌گیری یا پاندمی شود الزاماتی باید وجود داشته باشد. از جمله توانایی‌های عامل بیماری (ویروس، باکتری و…)، روش‌های سرایت و طرق انتقال، سازگاری‌های محیطی و بسیاری موارد دیگر . آبله میمونی به ذاته بیماری نیست که مانند کووید 19 یا انواعی از آنفولانزاها به این سرعت و به این حجم سرایت یابد و خطر کلی ابتلا به آبله میمونی هنوز برای عموم مردم کم است. گر چه باید منتظر بود و تغییرات ژنتیک این ویروس را رصد کرد تا در مورد همه‌گیری آن اظهارنظر کلی کرد. بنابراین آنچه که باید مخاطبان ما در خصوص پیشگیری از این بیماری بدانند این است که لازم است دست‌ها را به طور دقیق و مرتب بشویند. از دست زدن به سطوح آلوده اجتناب کنند و کماکان از ماسک استفاده کنند.
وی تصریح می کند: در خصوص بیماری کووید هم لازم به یادآوری است که هنوز هیچ‌کدام از سازمان‌های متولی سلامت نه در سطح جهان و نه در سطح کشور پایان همه گیری کرونا را اعلام نکرده‌اند و هر آن ممکن است تغییری در جهش این ویروس و اوج دوباره آن را داشته باشیم. بنابراین با یادآوری مصائب دو سال گذشته، توصیه می‌کنیم تا پایان این همه‌گیری و اعلام مراجع رسمی صبوری کنید و با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی به سلامت خودمان،خانواده هایمان و همه افراد جامعه کمک کنیم.
اعتمادسعید در پایان می‌گوید: آنچه امروز و در حال حاضر جامعه ما به آن نیاز دارد، شادی، نشاط، امید و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است و لازمه همه این‌ها خود مراقبتی و ارتقای سلامت است. در این راستا بزرگترین مشاور و سرمایه ما مخاطبان هستند که امیدواریم همچون گذشته با تماس‌ها و پیشنهادهایشان ما را حمایت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *