معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی:

16:42

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ضمن ارائه توضیحاتی درباره آئین‌نامه‌های مرتبط این معاونت گفت: اعضای شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش به زودی معرفی می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، سعید رجبی‌فروتن معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره فعالیت شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: همانطور که رئیس سازمان سینمایی در برنامه تلویزیونی با اهالی سینما به گفتگو نشست طی ۲ هفته گذشته تلاش گسترده‌ای برای روزآمدسازی آیین نامه‌های ساخت و نمایش که مبنای کار ما در سازمان سینمایی است، صورت گرفت.
علی رغم اینکه در یکی، ۲ سال گذشته دستورالعمل‌های مربوطه تجمیع و بازنگری شد اما بحث مربوط به آیین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و پروانه نمایش که مربوط به دهه‌های گذشته است، در این دوره علاوه بر اینکه با ادبیات جدیدی نوشته شده اند برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات حقوقی که با آنها روبرو بودیم، اصلاحاتی در قالب ماده واحده و یا تبصره‌هایی که در ذیل ماده ها قرار می‌گیرند، پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: هدف این است که با سهولت و شفافیت بیشتر بتوانیم به متقاضیان خدمات مورد انتظار را ارائه دهیم و ابهاماتی در بین نباشد.
رجبی‌فروتن با ابراز امیدواری از اینکه با ارائه این مجموعه مقررات جدید به مراجعی مانند هیات وزیران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم سیمای جدیدی برای سازمان سینمایی در بخش مقررات ارائه کنیم، بیان کرد: آن دسته از فیلمسازانی که طی دو، سه هفته گذشته به خاطر تعطیلی و وقفه‌ای که در فعالیت هفتگی شوراها بوجود آمده بود قدری نگران شده بودند، بدانند که با معرفی اعضای جدید شوراها در بخش سینمایی و غیرسینمایی به زودی فعالیت این شوراها همانند گذشته از سر گرفته خواهد شد و همه متقاضیان بر اساس نوبت ثبت تقاضای‌شان در سامانه، کارهای‌شان مورد بررسی این شوراها قرار خواهد گرفت.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با بیان اینکه بعضی از تقاضاها که در مرحله صدور پروانه بوده بی شک در اولویت قرار خواهد گرفت، گفت: با یک مرور مجدد توسط اعضاء جدید تلاش خواهد شد تا پروانه ساخت و نمایش این دسته از متقاضیانی که بسیاری از کارهایشان در گذشته انجام شده بود زودتر بتوانند خدمات مورد نظر را از ما دریافت کنند.
به سهم خود از وقفه‌ای بوجود آمده که تا اندازه‌ای هم طبیعی است عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در ادامه با تسریع کار بتوانیم پاسخگوی تقاضای اهالی شریف و نجیب سینمای ایران باشیم.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی همچنین گفت: یکی از نقاط عطف ما در دوره جدید در مرحله بازنگری و روزآمدسازی آیین نامه‌ها و مقررات این است که همه تهیه کنندگان و همه متقاضیانی که می خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند از قبل اقدام به دریافت پروانه ساخت کنند به همین دلیل هم سرمایه گذاران و هم عوامل فنی و هنری که می‌خواهند با پروژه ها همکاری کنند اطمینان حاصل کنند که این آثار مجوزهای لازم را از سازمان سینمایی دریافت کرده اند.
متاسفانه در سال‌های گذشته در مواردی به دلیل اینکه برخی فیلمسازان بدون اخذ پروانه ساخت اقدام به تولید فیلم کرده بودند، خود را گرفتار مسائل و مشکلات حقوقی کردند و پرونده‌هایی در شورای داوری خانه سینما تشکیل شد.
رجبی فروتن در پایان گفت: قانون گرایی و اقدام پیشگیرانه حکم می کند دوستان به موجب مقرراتی که از گذشته تا به امروز بوده است برای دریافت پروانه ساخت تلاش لازم را انجام دهند تا ما نیز در پاسخ به اقدام آنها با سرعت و با دقت لازم به این دسته از تقاضاها پاسخ لازم را بدهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *