14:52

در حالی که اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) چهارمین هفته خود را بدون هیچ نشانه‌ای از دست یافتن به راه حلی پشت سر می‌گذارد، تأثیر این اعتصاب در سراسر آمریکا محسوس است.
به گزارش مهر به نقل از اسکرین، «تاندر بولتز» فیلم استودیوی مارول جدیدترین پروژه مهمی است که تحت تاثیر اعتصاب نویسندگان آمریکا، متوقف شده است. این فیلم با موضوع ابرقهرمانی با بازی فلورانس پیو، هریسون فورد و استیون یئون که قرار بود ساخت آن از اواسط ژوئن در آتلانتا شروع شود، فعلاً به تعویق افتاده است. زمان اکران این فیلم تابستان سال آینده تعیین شده بود.
فیلمبرداری سریال هیجان‌انگیز «داستر» جی جی آبرامز، برای «اچ‌بی‌او مکس» (که اکنون به «مکس» تغییر نام داده) هم در نیومکزیکو تا پایان اعتصاب نویسندگان متوقف شده است.
در کالیفرنیا، فیلمبرداری فصل دوم سریال درام «پیرمرد» با بازی جف بریجز برای FX نیز تا پایان اعتصاب به حالت تعلیق درآمده است.
فیلمبرداری «بلید رانر ۲۰۹۹» استودیو آمازون در ایرلند شمالی هم از پروژه‌های مهم به تعویق افتاده است. این سریال با اقتباس از مجموعه فیلم‌های «بلید رانر» ریدلی اسکات در حال آماده شدن بود. این سریال همان طور که از اسمش مشخص است ۵۰ سال پس از فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» ساخته دنی ویلنوو می‌گذرد.
در همین حال، کمیسیون فیلم کالیفرنیا (CFC) تأیید کرده نیمی از ۴۶ پروژه‌ای که قرار است در ۶ ماه آینده تحت برنامه مشوق‌های مالیاتی این ایالت شروع به فیلمبرداری کنند، درخواست معافیت ضروری داده‌اند تا بتوانند تاریخ شروع تولید را به تعویق بیندازند و در عین حال پروژه را هم حفظ کنند.
در حالی که قرار بود دوره بعدی این کمیسیون برای تخصیص مشوق‌های فیلمبرداری سریال‌های تلویزیونی ۵ ژوئن برگزار شود، اما احتمال می‌رود تا زمانی که اعتصاب حل و فصل شود به تعویق بیفتد.
همچنین در کالیفرنیا، آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی مراسم افتخار آکادمی تلویزیونی را که برای ۳۱ ماه مه تعیین شده بود، لغو کرده است. آکادمی گفت: پس از بحث و گفتگو با انجمن نویسندگان آمریکا و برای احترام به کسانی که تحت تاثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند، این مراسم لغو شد.
جوایز آکادمی تلویزیونی به پروژه‌های تلویزیونی اعطا می‌شود که به «تغییر اجتماعی دامن می‌زنند». آمازون برای «همچنانکه آن را می‌بینیم» و نتفلیکس برای سریال «مو» از جمله دریافت‌کنندگان این جایزه بودند.
در همین حال مسیرهای تظاهرات انجمن نویسندگان در سراسر آمریکا شاهد حضور بازیگران و نمایندگان دیگر اصناف صنعت فیلم بوده است. در نیویورک، کالین فارل، که سریال «پنگوئن» وی برای مکس از پروژه‌هایی است که با تعطیلی موقت به دلیل اعتصاب مواجه شده از جمله چهره‌هایی بود که در یک گردهمایی انجمن نویسندگان حضور یافت.
در لس‌آنجلس هم استفانی آلن، رییس انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) همراه مردیث استیم، رییس انجمن نویسندگان در اعتصابی که در همبستگی با نویسندگان اعتصابی برگزار شده بود حضور یافتند.
اعتصاب نویسندگان می‌تواند گسترش پیدا کند و با رسیدن به مهلت ۵ ژوئن فزاینده‌تر شود. در این تاریخ اعضای انجمن بازیگران(SAG-AFTRA ) در مورد مجوز اعتصاب قبل از شروع مذاکرات قرارداد صنفی خود با اتحاد تهیه کنندگان رای می‌دهند. قرارداد فعلی انجمن بازیگران ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد.
مذاکرات اتحاد تهیه کنندگان با انجمن کارگردانان آمریکا، که قرارداد آنها نیز ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد، فعلاً بدون رسانه‌ای شدن دارد انجام می‌شود.
اعتصاب نویسندگان شامل ۱۱۵۰۰ نویسنده‌ای می‌شود که برای هالیوود و برنامه‌های تلویزیونی می‌نویسند و دیگر متحدان آن‌ها را هم در صنعت همراه کرده است. این اعتصاب از ۲ ماه می شروع شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *