11:24

سوزان ساراندون بازیگر مشهور هالیوود در صفحه شخصی خود در توییتر به حمله عربستان سعودی به یمن اعتراض کرد و از سکوت رسانه‌های جهان در برابر بی‌توجهی به این امر نوشت.
به گزارش مهر، سوزان ساراندون بازیگر سرشناس هالیوود با بازنشر یک توییت در توییترش از شیرین العدیمی دانشیار یمنی‌الاصل دانشگاه میشیگان به سکوت و سانسور خبری در برابر کشتار مردم یمن اعتراض کرد.
در این توییت آمده است: «هنوز دارم تلاش می‌کنم تا بفهمم چطور بیست و چهار ساعت پیش عربستان سعودی، امریکا و امارات، همه اینترنت یمن را بستند تا انواع کشتار را در یمن انجام دهند و این موضوع در هیچ جا به خبر اصلی بدل نشد».
این نوشته سوزان ساراندون با اقبال وسیعی در توییتر روبه رو، بیش از ۴ هزار بار ری‌توییت شده و بیش از ۱۴ هزار نفر آن را لایک کرده‌اند.
بسیاری از فعالان حقوق بشر هم از این حرکت خانم ساراندون تشکر کرده‌اند از جمله کمیته وحدت یمنی‌ها که از وی تشکر کرده که با انتشار این توییت به دیده شدن این موضوع کمک کرده است.
برخی دیگر نیز نوشته‌اند رسانه‌ها فقط درباره این می‌گویند که عربستان چند پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرده است و از واقعیت‌ها حرفی نمی‌زنند.
برخی دیگر از مخاطبان فضای مجازی هم بر این تاکید کرده‌اند که برای رسانه‌ها کشته شدن آدم‌ها در یمن به منزله کشته شدن چند نفر است نه کشته شدن مردم بی‌گناه.
قابل توجه اینکه سوزان ساراندون ۷۵ ساله که تاکنون پنج بار نامزد اسکار شده و یک بار نیز این جایزه را دریافت کرده، هم‌زمان از درگذشت یک خواننده رپ نیز اظهار تاسف کرد که به خبر بیشتر سایت‌های سینمایی آمریکایی بدل شد اما این توییت وی در رسانه‌ها بازتابی نیافت.
وی که در صفحه اینستاگرامش، خود را در وهله نخست یک مادر، بعد یک فعال اجتماعی و در نهایت بازیگر خوانده در آخرین پستش در این رسانه اجتماعی نیز به هزینه بالای بیمارستان‌های آمریکایی اعتراض کرده که در رسانه‌های خبری رسمی بازتاب نیافت.
ساراندون توییت دیگری را بازنشر کرده است که در آن ارفح ناصر نوشته است: «لطفا. لطفاً. لطفاً هشتگ یمن را ترند کنید! اینجا قیامتی به پا شده است. مردم بیگناه غیرنظامی دارند در کمال خونسردی بمباران می‌شوند؛ درحالی که اینترنت قطع شده است. نمی‌دانم چه می‌شود گفت. در ۲۴ ساعت اخیر حداقل ۳۰۰ نفر کشته یا مجروح شده‌اند. زبانم قاصر است…»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *