11:03

چهل و هشتمین دوره جوایز «سزار» موسوم به اسکار سینمای فرانسه برگزار شد و فیلم «شب دوازدهم» ۶ جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگرانی را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، در چهل و هشتمین دوره جوایز آکادمی فرانسه که شامگاه جمعه در پاریس برگزار شد، فیلم «شب دوازدهم» ساخته «دومنیک مول» که در ۱۰ رشته نامزد دریافت جایزه بود در کنار جوایز بهترین فیلم و کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر نوظهور مرد برای «باستین بویون»، بازیگر نقش مکمل مرد برای «بولی لانرز» و همچنین جوایز بخش بهترین صدا و فیلمنامه اقتباسی را به خود اختصاص داد.
این فیلم در ماه می سال گذشته در بخش غیر رقابتی جشنواره کن رونمایی شد و داستان آن درباره کارآگاه جنایی است که درگیر پرونده پیچیده یک زن قربانی قتل در شهر کوچکی نزدیک به شهر گرنوبل در دامنه‌های آلپ فرانسه می‌شود.
اما کمدی «بی‌گناه» ساخته «لویی گارل» که با ۱۱ نامزدی، پیشتاز این جوایز بود در نهایت جوایز بهترین فیلمنامه اصلی و همچنین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «نومی مرلانت» به ارمغان آورد.
در این زمینه بیشت بخوانید:
جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع
از مهم‌ترین اتفاقات امسال جوایز سرار فرانسه اعطای جایزه افتخاری سزار به «دیوید فینچر» بود که «برد پیت» ستاره هالیوودی فیلم «هفت» با حضور غیرمنتظره در این مراسم سینمایی این جایزه را به «فینچر» اعطا کرد. «برد پیت» در سه فیلم موفق «هفت»، «باشگاه مشت‌زنی» و «مورد عجیب بنجامین باتن» با «فینچر» همکاری کرده است.
امسال حضور کمرنگ زنان در شاخه‌های بهترین فیلم و کارگردانی در مرحله نامزدی بحث هایی را برانگیخته بود و علی‌رغم تلاش‌های اخیر آکادمی هنرهای سینمایی فرانسه که بر جوایز نظارت می‌کند تا شفافیت، برابری و تنوع بیشتری را در شاخه‌های مختلف این جوایز معرفی کند، حتی یک کارگردان زن در بخش بهترین کارگردانی نامزد نشده بود.
در سایر شاخه‌ها جایزه بهترین فیلم خارجی به «حیوان» ساخته «رودریگو سوروگوین» رسید و فیلم «نوتردام در آتش» جایزه بهترین جلوه‌های بصری و «آرتو تورت» هم برای فیلم «آرام‌سازی» برنده جایزه بهترین تصویررداری شد.
«سنت عمر» ساخته «آلیس دیوپ» که امسال نماینده سینمای فرانسه در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار بود هم جایزه سزار بهترین فیلم اول یک کارگردان را به خود اختصاص داد.
بنا بر این گزارش، مراسم و پخش چهل و هشتمین دوره جوایز سزار فرانسه پس از حضور ناگهانی یک فعال تغییرات اقلیمی روی صحنه برای مدت کوتاهی متوقف شد. زنی که تی شرتی با شعار «۷۶۱ روز دیگر زمان داریم» به تن داشت، درست زمانی که بازیگران فرانسوی «احمد سیلا» و «لئا دراکر» قصد داشتند برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نوظهور را اعطا کنند، روی صحنه رفت.
یک گروه فرانسوی تغییرات آب و هوایی به نام «Dernière Renovation» مسئولیت این اقدام را در شبکه های اجتماعی بر عهده گرفت. این گروه در طول مسابقات تنیس رولان گاروس در پاریس در ژوئن گذشته، حرکتی مشابه انجام داد که در آن یک زن قبل از مسابقه نیمه نهایی خود را به تور چسباند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *