16:13

با پایان مهلت ارسال آثار به آکادمی اسکار، تاکنون ۸۴ کشور فیلم منتخب و رسمی خود را برای رقابت در این رویداد سینمایی معرفی کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، با گذشت حدود یک هفته از آخرین مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تاکنون ۸۴ کشور وارد رقابت شده‌اند.
سینمای ایران امسال فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را پس از درخشش در جشنواره ونیز به عنوان نماینده خود برگزید و از کشورهای مهم حاضر در این رقابت می‌توان به ایتالیا (نوستالژیا ساخته ماریو مارتونه)، فرانسه (سنت عمر ساخته آلیس دیوپ)، اسپانیا (آلکاراس به کارگردانی کارلا سیمون)، برزیل (مارس وان ساخته گابریل مارتینز)، مکزیک (باردو ساخته الخاندزو گونزالز ایتاریتو)، ژاپن (پلن ۷۵ ساخته چی هایاکاوا)، لهستان (EO ساخته یرژی اسکولیموفسکی)، کره جنوبی (تصمیم به رفتن به کارگردانی پارک چان-ووک)، اتریش (کورساژ ساخته ماریو کروتزر) و سوئد (پسری از بهشت ساخته طارق صالح) اشاره کرد.
کامبوج، مصر، غنا، مالزی، نیجریه، آفریقای جنوبی و زامبیا از جمله کشورهایی هستند که هنوز فیلمی را به آکادمی ارسال نکرده‌اند و باید دید آیا آکادمی نمایندگان این کشورها را خواهد پذیرفت یا خیر.
آکادمی فیلم روسیه نیز پیش از این اعلام کرده به دلیل مواضع آمریکا در قبال جنگ اوکراین، جوایز اسکار ۲۰۲۳ را تحریم کرده و نماینده‌ای در این رویداد نخواهد داشت و سینمای افغانستان هم با توجه به تحولات سیاسی این کشور، در اسکار ۲۰۲۳ نخواهد بود.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس ار بررسی فیلم‌ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، فهرستی از فیلم‌های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می‌کند.
رکورد بیشترین حضور کشورها در عرصه اسکار خارجی به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که با رقابت ۹۳ کشور همراه بود و باید دید در اسکار ۲۰۲۳ در نهایت چند کشور برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.
فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.
مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *