11:49

اسپایک لی روز پیش به عنوان رییس هیات داوران هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، اسپایک لی که سال پیش به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن انتخاب شده بود، در نهایت به دلیل برگزار نشدن جشنواره با شیوع کرونا، موفق به انجام این وظیفه نشد. از همین رو امسال مسئولان جشنواره فیلم کن وی را برای ریاست دوره بعدی جشنواره برگزیدند.

هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ قرار است از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر ۱۴۹۹) برگزار شود. این جشنواره که همیشه در ماه می میزبان سینمادوستان بود امسال نیز برای کرونا به تعویق افتاده است.

بخش رسمی و بقیه اعضای هیأت داوران اوایل ژوئن معرفی می‌شوند.

پی‌یر لسکور مدیر این جشنواره گفت: در ماه‌های پرابهامی که به‌تازگی سپری کردیم، اسپایک لی همواره به ما دلگرمی داد. این حمایت سرانجام در حال نتیجه دادن است و ما برای ترسیم دوران سخت خود نمی‌توانیم شخصیتی قدرتمندتر از او در اختیار داشته باشیم.

تی‌یری فرمو دبیر جشنواره هم از شور و اشتیاق اسپایک لی به سینما گفت و افزود: این شوق انرژی ما برای آماده‌سازی این رویداد بزرگ را که همه در انتظارش هستند، افزایش داده است.

ادامه پاندمی در اروپا و مشکلاتی که در تزریق واکسن رخ داده است برگزاری کن ۲۰۲۱ در ماه جولای را هم چندان قطعی نمی‌کند و این احتمال وجود دارد که جشنواره باز هم عقب بیفتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *