واکنش نژادپرستانه به بازیگر سریال «خاندان اژدها»

16:17

«استیو توسانت» هنرپیشه پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» از مواجهه با واکنش‌های نژادپرستانه در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، «استیو توسانت» بازیگر بریتانیایی می‌گوید پس از اینکه برای بازی در نقش «لرد کورلیس ولاریون» سریال «خاندان اژدها» انتخاب شد، با واکنش نژادپرستانه در فضای مجازی مواجه شده است.
این هنرپیشه ۵۷ ساله پیش از این در مجموعه «دکتر هو، بهشت مرگ» ظاهر شده بود.
«توسانت» نقش کلیدی را در «خاندان اژدها» سریال پیش‌درآمد «بازی تاج و تخت» پذیرفته است. او در گفت و گو با «رادیو تایمز» بیان کرد: «زمانی که من به عنوان بازیگر این شخصیت معرفی شدم، یکی از نخستین‌ مواردی که در فضای مجازی با آن مواجه شدم تصویری بود که در آن عکس من در کنار نقاشی قرار داده شده بود که با توجه به توضیحات کتاب درباره این شخصیت خلق شده است…و به دنبال آن با موجی از واکنش‌های نژادپرستانه‌ای مواجه شدم.»
مجموعه تلویزیونی «خاندان‌ اژدها» با اقتباس از کتاب‌های نوشته «جورج آر آر مارتین» ساخته شده‌ است. در این کتاب‌ها «ولاریون» به عنوان فردی با پوست سفید، موهای بسیار روشن و چشمان بنفش توصیف شده است. با این حال، این شخصیت در سریال «خاندان اژدها» به عنوان مردی سیاه‌پوست با موهای بلند نقره‌ای به تصویر کشیده شده است.
«توسانت» در پاسخ به واکنش طرفداران مجموعه کتاب‌های «جورج آر آر مارتین» بیان کرد: «یک جورهایی فکر کردم: عه که اینطور. وقتی قرار باشد ما(سیاه‌پوستان) در پروژه‌های دیگری در نقش مجرم، دزد دریایی یا برده ظاهر شویم با آن مشکلی ندارید. اما حالا که این شخصیت، یک مرد ثروتمند و اشراف‌زاده است با آن مشکل پیدا کرده‌اید.»
این هنرپیشه با علم بر اینکه صحبت کردن درباره این واکنش‌های نژادپرستانه می‌تواند این مسئله را بیش‌تر در مرکز توجه قرار دهد، معتقد است آشکار کردن این واکنش‌های نژادپرستانه مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *