16:19

با استقبالی که هندی‌ها از فیلم «آواتار: راه آب» به عمل آوردند این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی تاریخ در هند بدل شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «آواتار: راه آب» با شکستن رکوردی که سال ۲۰۱۹ توسط «انتقام‌جویان: پایان بازی» رقم خورده بود، اکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی را از آن خود کرده است.
«آواتار: راه آب» جیمز کامرون با فروش ۴.۶ میلیارد روپیه (۵۶.۶ میلیون دلار) از فروش فیلم حماسی برادران روسو برای مارول با فروش ۴.۳ میلیارد روپیه (۵۳.۶ میلیون دلار) پیش افتاد.
اگر بخواهیم از زاویه موفقیت دیزنی در هند به ماجرا نگاه کنیم باید گفت از ۱۰ اکران موفق هالیوود در هند بیشترشان متعلق به این کمپانی هستند که شامل: «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (۲۰۱۸) در رتبه سوم، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۲۰۲۱) در رتبه چهارم، «کتاب جنگل» (۲۰۱۶) در جایگاه پنجم، «شیر شاه» (۲۰۱۹) در رتبه ششم، «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» (۲۰۲۲) در رتبه هشتم و «آواتار» (۲۰۰۹) در رتبه نهم جای می‌گیرند. دو فیلم دیگری که ساخته دیزنی نیستند شامل «خشمگین ۷» یونیورسال (۲۰۱۵) در جایگاه هفتم و «دنیای ژوراسیک» (۲۰۱۵) در رتبه دهم هستند.
اما در میان فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هند در طول تاریخ، همه فیلم‌ها هندی هستند و تنها ۲ فیلم هالیوودی به این میان راه پیدا کرده‌اند که شامل «آواتار: راه آب» در مکان هشتم و «انتقام‌جویان: پایان بازی» در رتبه دهم می‌شود. اگر «آواتار ۲» هنوز بتواند به فروش خود ادامه بدهد آن گاه رتبه هفتم را مال خود خواهد کرد که اکنون در اختیار «پی‌کی» راجکومار هیرانی در سال ۲۰۱۴ با بازی عامر خان است و در مجموع ۴.۷ میلیارد روپیه فروخته است.
تولیدات بزرگ هالیوودی به ویژه دنباله‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی در هند طرفدار زیادی دارند و به زبان‌ها محلی متعدد این سرزمین دوبله می‌شوند. پیش از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ آما فروش چنین فیلم‌هایی ۱۵ درصد باکس‌آفیس را به خود اختصاص می‌داد. این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۱ درصد رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *