رضا ناجی به دلیل تأخیر در صدور ویزا به فرش قرمز جشنواره نرسید

21:10

فیلم سینمایی «برنده‌ها» به کارگردانی حسن ناظر و تهیه‌کنندگی محسن مسافرچی در هفته جاری در دو سانس در روزهای شنبه و دوشنبه در جشنواره ادینبرا اینترنشنال اسکاتلند به نمایش درآمد و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.
به گزارش رسیده، این فیلم همچنین قرار است روز شنبه (20 آگوست) قبل از اختتامیه در یک سانس ویژه در این جشنواره روی پرده برود. در این فستیوال حسن ناظر (کارگردان)، ملالی زیکریا بازیگر (Malalai Martine zikria)، پل ولش (Paul Welsh) و نادیرا ماری (Nadira Muarrey) تهیه‌کنندگان خارجی این پروژه حضور داشتند.
با توجه به اينكه عوامل اصلی اين فيلم در خارج از ايران سكونت دارند فيلم «برنده‌ها» يكی از گزينه‌های راهيابی به اسكار و بفتا (BAFTA) از كشور اسكاتلند خواهد بود.
کمپانی اسكرين اينترنشنال با انتشار یادداشتی درباره «برنده‌ها» نوشته: حسن ناظر، فیلم‌ساز ساکن اسکاتلند، در فیلم متاسینمایی خود، «برنده‌ها»، به کارگردانانِ اسطوره‌ای میهن خود، ایران، ادای احترام می‌کند. این اثر سینمایی فاخر در مورد پسر جوان بی‌بضاعتی است که به طور اتفاقی در خرابه‌های روستای دورافتاده پاده، به تندیس اسکار برمی‌خورد. به راستی در بعضی موارد، روح جعفر پناهی، مجید مجیدی و در نهایت، اصغر فرهادی در «برنده‌ها» ساکن است.
«برنده‌ها» که ظاهراً فیلمی‌ست در شریان سینما پارادیزو – که چندین بار هم به آن اشاره می‌کند-، اثر شگرفی‌ست برای علاقه‌مندان به سینما و شرکت‌کنندگان در جشنواره، خصوصاً که رضا ناجی نقش اول آن است… . … آن‌ها که با رضا ناجی، «آواز گنجشک‌ها»ی مجیدی یا خرس نقره‌ای برلین آشنایی ندارند،‌ مدهوش نماهای زیبای استان سمنان و تهران می‌شوند. «برنده‌ها» از نظر بصری نیز یادآورِ اثر متمایزِ موجِ جدید ایرانی است؛ یادآورِ کیارستمی و مجیدی و هر آن کس که پیش از آن آمده بود. یک چیز مسلم است: ناظر و کل افراد گروهش در این فیلم، عاشق سینمای ایران هستند… .
اشاره کمپانی اسكرين اينترنشنال به جعفر پناهی در این یادداشت مربوط به حضور کاراکتری در فیلم «برنده‌ها» است که یک بازیگر شبیه به جعفر پناهی نقش وی در قامت یک راننده تاکسی را ایفا می‌کند. نقشی که با رضایت خود پناهی در فیلمنامه گنجانده شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *