16:41

بيش از ۴۱ هزار نفر از فعالان فرهنگي و هنري کشور و افراد تحت تکفل براي برخورداری از خدمات بيمه درمان تکميلی سال 1402-1401 صندوق اعتباری هنر ثبت نام کردند.
به گزارش رسیده، صندوق اعتباری هنر توجه به مسئله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین آرامش آنان به هنگام بروز بیماری‌ها را وظیفه خود می‌داند. از این رو ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا تلاش می‌کند بهترین امکانات درمانی را برای اعضای خود مهیا کند.
در قرارداد سال 1402-1401 پس از بررسی، رعایت ضوابط قانونی و ارزیابی های کارشناسی از شرایط و خدمات شرکت های بیمه گر فعال در سطح کشور و با توجه به رضایت حداکثری اعضا از خدمات بیمه درمان تکمیلی سال 1401-1400 صندوق اعتباری هنر قرارداد بیمه درمان تکمیلی، عمر و حوادث را با شرکت بیمه‌ی دانا برای دومین سال متوالی منعقد نمود.
شرکت بیمه دانا از قوی‌ترین بیمه‌های فعال در حوزه درمان کشور است که با اکثر بيمارستان‌هاي معتبر، مراکزآزمايشگاهي، پاراکلينکي، تصويربرداري، چشم پزشکي، و… در تمامي استان‌هاي کشور طرف قرارداد است.
ثبت نام 74 درصد از ثبت نام کنندگان در طرح آرامش
بیش از 41 هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل برای برخورداری از خدمات بیمه درمان تکمیلی سال 1402-1401 ثبت نام کردند.
بر این اساس 4 درصد در طرح امید، 74 درصد در طرح آرامش و 22 درصد در طرح رفاه قرار دارند.
صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از هنرمندان کشور، گسترش خدمات بیمه‌ای و کاهش دغدغه‌های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل را متقبل شد.
علی رغم افزایش بیش از 75 درصدی قیمت ها، با تمهیدات انجام شده در صندوق اعتباری هنر، تلاش شد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل و به طور میانگین بیش از 60 درصد از حق بیمه درمان تکمیلی اعضا در قالب یارانه توسط صندوق اعتباری هنر به بیمه دانا پرداخت شد.
در طرح امید هرعضو از مبلغ سالانه 720 هزار تومان تنها 210 هزار تومان معادل 29 درصد از هزینه حق بیمه را پرداخت می کند و 510 هزار تومان معادل 71 درصد از هزینه کل توسط صندوق پراخت می شود. در طرح امید جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه های شیمی درمانی و جبران هزینه های اعمال جراحی های پیوند اعضا بدون سقف در نظر گرفته شده است.
در طرح آرامش هر عضو از مبلغ سالانه 2 میلیون و 464 هزار تومان تنها 845 هزار تومان یعنی معادل 34 درصد از مبلغ کل را پرداخت می کند و مابقی یعنی یک میلیون 619 هزار تومان معادل 66 درصد را صندوق متقبل شده است.
در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه 3 میلیون و 120 هزار تومان، صندوق مبلغ یک میلیون و 325 هزار تومان معادل 42 درصد از مبلغ کل حق بیمه را بعنوان یارانه پرداخت می کند.
شایان ذکر است؛ هرساله حق بیمه درمان تکمیلی اعضایی که ناتوان در تأمین هزینه ثبت نام هستند، توسط صندوق تأمین و پرداخت می شود که این تعداد در سال ۱۴۰۱-1402به بیش از 2 هزار و 500نفر بالغ گردید
بیشترین و کمترین آمارثبت نام استانی بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر
بر اساس آمار ثبت نام بیمه درمان تکمیلی اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت، بالاترین تعداد ثبت نام شدگان بیمه درمان تکمیلی درسال 1401 مربوط به دو استان تهران و البرز است.
بر اساس آمارهای موجود از کل متقاضیان بیمه درمان تکمیلی سال 1401، استان «تهران» با سهم بیش از 54 درصد از جمعیت کل، بالاترین سهم را از میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.
استان‌های « البرز»، « اصفهان»، « گیلان» و « خراسان رضوی» پس از استان تهران قراردارند. کمترین آمار ثبت نام بیمه درمان تکمیلی به ترتیب مربوط به استان‌های « خراسان جنوبی »، «خراسان شمالی»، « سیستان و بلوچستان»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «هرمزگان» است.
پرداخت بیش از 41میلیارد تومان خسارت مستقیم بیمه درمان تکمیلی به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر
در اجرای قرار داد سال 1401-1400 بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه دانا تاکنون به بیش از 152,780پرونده رسیدگی و بیش 41 میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی نامه های صادر شده) به بیمه شدگان پرداخت شده است. همچنین 65,936 مورد معرفی نامه صادر و از این تعداد41,274 معرفی نامه به مبلغ بیش از 29میلیارد تومان تسویه شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *