تنبیه آکادمی هنوز در راه است

12:16

ویل اسمیت پس از حمله به کریس راک در مراسم اهدای جوایز اسکار، از آکادمی اسکار استعفا کرد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در حالی که ویل اسمیت به دلیل حمله به کریس راک در مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ با احتمال اخراج یا تعلیق از آکادمی روبه‌رو شده، پیش از صدور هر حکمی، از آکادمی استعفا کرد.
این استعفا در حالی انجام شده که این بازیگر هم‌زمان با گرفتن اولین اسکار بازیگری، با شدیدترین بحران زندگی حرفه‌ای خود روبه‌رو شده و اسکار را نیز به دلیل انتخاب نوع درست برخورد با این حرکت خشن، در موقعیت سختی قرار داده است.
اسمیت در متن استعفایش رفتار خود در مراسم اسکار را تکان‌دهنده، دردناک و غیرقابل توجیه خوانده و گفته است که هر نوع انتخاب تنبیهی آکادمی را می‌پذیرد.
این بازیگر در بیانیه‌اش گفته است: افرادی که از این کار من آسیب دیدند زیاد هستند، یک فهرست طولانی است از کریس و خانواده‌اش گرفته تا دوستان و عزیزان و نیز همه مخاطبان جهانی برنامه. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم و دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن و تجلیل برای کارهای فوق‌العاده و موفقیت بزرگشان محروم کردم. اکنون خودم از این رفتار دل‌شکسته هستم.
وی تاکید کرد که این رفتار وی بر دیگر برندگان اسکار نود و چهارم سایه افکنده است.
دیوید روبین رییس آکادمی اسکار نیز بلافاصله به استعفای وی پاسخ مثبت داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: استعفای فوری آقای ویل اسمیت را از آکادمی علوم و هنرهای تصویری دریافت کردیم و آن را می‌پذیریم. پیش از جلسه بعدی هیات مدیره که ۱۸ آوریل است نیز به روند بررسی انضباطی این رفتار وی به دلیل نقض استانداردهای اسکار ادامه می‌دهیم.
در حالی که سخنان ضد و نقیضی درباره واکنش آکادمی در طول مراسم مطرح و ادعا شد همان لحظه از وی خواسته شد تا برنامه را ترک کند، اما بعداً آکادمی تایید کرد که چنین درخواستی از وی نشده است و حتی ویل پکر تهیه‌کننده برنامه از وی خواست تا بماند و جایزه‌اش را به عنوان بهترین بازیگر مرد سال دریافت کند.
وی پس از دریافت جایزه با یک سخنرانی احساسی و پر آب چشم سعی کرد رفتارش را تفسیر کند و گفت هرگز نباید با بیماری همسرش شوخی می‌شد و او سعی کرده همان محافظتی را از خانواده‌اش انجام دهد که در فیلم «شاه ریچارد» پدر ونوس و سرنا ویلیامز از آن‌ها می‌کرد. وی در این سخنرانی از راک عذرخواهی نکرد اما از آکادمی و حاضران عذر خواست و در مهمانی دریافت جوایز هم شرکت کرد.
ویل اسمیت روز دوشنبه سرانجام از راک هم عذر خواست و گفت اشتباه کرده است و واکنشی احساسی نشان داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *