12:42

وظیفه تک تک ماست که امسال در محیط شهر عزای امام حسین(ع) اقامه شود

خرسندی سبک‌های امروزی در مداحی را بررسی کرد و از فعالیت مراکز آموزش مداحی درست، در سراسر کشور خبر داد.
مصطفی خرسندی مداح اهل بیت در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با تقدیر از زحماتی که سازمان اوقاف در طول زمان برای فضای هیئات مذهبی انجام داده است، گفت: نمایشگاه هایی مانند شمیم حسینی در راستای تقویت محافل اهل بیت، توزیع سبد کالا، تقویت سفره معیشت مردم، نذر و توزیع بیش از پنج میلیون غذای گرم و کمک به بعضی هیئات، برگزار شد.

از چاوشی خوانی تا پاپ و فراتر از آن!
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ورود سبک های پاپ و بلک متال و … به مداحی افزود: مراکز مختلف آموزش مداحی در سراسر کشور فعال شده است اما جوانان عزیزی که توفیق ذاکری را به دوش می‌کشند، باید پای درس اساتید مختلف بنشینند و بر اساس آموزش هایی که می بینند، سبک هایی را به کار بگیرند که در شأن اهل بیت باشد.

وی با بیان این که اصالت مداحی غالبا حفظ شده، تصریح کرد: ما در سراسر کشور هشتاد هزار مداح داریم و شاید افرادی که خارج از ضوابط می‌خوانند، حتی به هشتاد نفر هم نرسند. به نظر می‌‌رسد آن ها هم به مرور تغییر می‌کنند.

تعظیم شعائر و اقامه عزا در کنار برپایی مجالس
این مداح تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، خواهش بنده از همه ذاکرین اینست که تمامی دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود. جدا از برگزاری هیئت، باید در کل اقامه عزا داشته باشیم، به طور مثال در جایی اقتضا میکند که افراد بر روی ماشین، درب مغازه یا خانه خود در سطح شهر، پرچمی زده و شهر را سیاه پوش کنند. از دست اندر کاران شهرداری خواستار جلوه ای متفاوت از شهر در ایام عزا هستیم.

از چهار پایه خوانی تا اگزوزی و بلک متال
این مداح اهل بیت در آخر خاطر نشان کرد: وظیفه تک تک ماست که امسال در محیط شهر عزای امام حسین(ع) اقامه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *