0:34

بانی‌فیلم: روایت‌های مختلف از حضور هیات داوران جشنواره۴۱ فجر باعث شده تا برخی خبرهای غیررسمی در فضاهای مجازی منتشر شود که به نظر می‌آید بیشترشان را باید در دایره گمانه‌زنی و یا شائبه‌ها بررسی‌ کرد.
با وجود اینکه دبیر جشنواره دلایل اعلام نکردن اسامی داوران این دوره را با وجود گذشت شش روز از زمان برگزاری جشنواره، پیشگیری از اعلام انتقادات احتمالی از افراد حاضر در هیات داوری عنوان کرده اما واقعیت این است که برگزارکنندگان در این اقدام پرسش برانگیزشان، خود را در دایره‌ای از پنهان‌کاری رسانه‌ای گرفتار کرده‌اند موضعی که زمینه را برای بروز و انتشار شنیده‌ها و خبرهای غیررسمی بیشتر آماده می‌سازد.
یکی از این شنیده‌ها که در فضای مجازی انتشار یافته موضوع ادامه لابی کردن مدیران سینمایی با برخی از اهالی سینما برای راضی کردن آنها و پذیرش مسئولیت داوری جشنواره است. به عبارت دیگر و براساس این شنیده‌ها، برگزارکنندگان جشنواره هنوز نتوانسته‌اند سینماگرانی را برای حضور در جشنواره متقاعد کنند.
اما یکی دیگر از خبرهای عیررسمی که در یکی-دو روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده، اعلام ترکیب احتمالی افرادی‌ست که حاضر شده‌اند در هیات داوری امسال، به قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه این دوره از فجر بنشینند.
ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدرضا شریفی‌نیا، مسعود نقاش‌زاده، محمود رضوی و مجید اسماعیلی پنج نفری هستند که براساس این خبرها، حضورشان در هیات داوری فجر۴۱ قطعی‌ست.
آنچه مسلم است این افراد که همسویی کاملی با مدیریت فعلی سینما دارند،‌ مناسب‌ترین گزینه‌های سازمان سینمایی برای قرار دادن‌شان در هیات داوران هستند.
باید منتظر ماند که آیا این پنج نفری که نام‌شان برده شد در فهرست داوران فجر قرار دارند یا بازهم باید در انتظار شگفتی تازه‌ای از سوی برگزارکنندگان فجر۴۱ باشیم!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *