11:34

فیلم پناهجویی «اروپا» به عنوان نماینده سینمای کشور عراق به جوایز اسکار معرفی شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، عراق فیلم تریلر پناهجویی «اروپا» ساخته حیدر رشید را به عنوان شرکت‌کننده‌اش در بخش بین‌المللی جوایز اسکار سال آینده انتخاب کرده است.
رشید که ساکن ایتالیاست، این پروژه را با کمک تامین مالی توسط وزارت فرهنگ عراق ساخته است.
«اروپا» درباره یک مرد جوان عراقی به نام کمال است که از طریق مرز بین ترکیه و بلغارستان وارد اروپا می‌شود اما پلیس او را می‌گیرد. او موفق می‌شود فرار کند و وارد یک جنگل وحشی زیرزمینی می‌شود، اما شکارچیان پناهجویان در بلغارستان دنبال او می‌کنند. کمال که در جنگل تنهاست، فقط چند روز برای فرار از دست آن‌ها وقت دارد.
«اروپا» پیش‌نمایش جهانی خود را اوایل امسال در فستیوال فیلم کن در بخش دوهفته کارگردان‌ها داشت. این فیلم از همین حالا حق پخش در سراسر اروپا را دریافت کرده و دنبال توزیع‌کننده‌ای در ایالات متحده است.
رشید در مصاحبه‌ای گفت تمام چیزهایی که در فیلم نمایش داده شده یا به صورت مستقیم یا از طریق وکلای حقوق بشر یا مسئولان سابق به سازندگان منتقل شده و جزییات دیگر هم با توجه به مکالمه‌هایی که او با سازمان‌های حقوق بشری و خواندن گزارش‌های آن‌ها داشته تکمیل شده است.
وی گفت: بنابراین تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم به واقعیت نزدیک باشیم. باید داستانی با یک ساختار درست می‌کردیم اما عملاً هر اتفاقی که در فیلم می‌افتد در زندگی واقعی هم افتاده است. این سفری است که هر روز به وقوع می‌پیوندد و حالا با توجه به شرایطی که در افغانستان پیش آمده وضعیت بدتر هم خواهد شد.
پیش از عراق، ترکیه و پرتغال جدیدترین کشورهایی بودند که نامزد خود را برای شرکت در اسکار بین‌المللی معرفی کردند. ترکیه فیلم درام «تعهد حسن» ساخته سمیح کاپلانغلو را انتخاب کرد و پرتغال هم «دگردیسی پرنده‌ها» نخستین ساخته کاتارینا واسکونسلوس را برگزید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *