12:16

فیلم جدید آنتوان فوکوا که با بازی ویل اسمیت در نقش یک برده‌ است، ایالت جورجیا را تحریم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، آنتوان فوکوا و ویل اسمیت تولید فیلم جدید خود را که درباره برده‌ای فراری است، از ایالت جورجیا بیرون کشیدند تا به وضع قوانین جدید انتخاباتی از سوی جمهوری‌خواهان در این ایالت اعتراض کنند.

تصویب قوانین جنجالی درباره رای‌گیری در جورجیا موجب شده تا درام «آزادی» در این ایالت فیلمبرداری نشود. گفته شده تغیییراتی در نحوه رای گیری در این ایالت از آن رو صورت گرفته تا حضور مردم رنگین‌پوست در انتخابات را محدود کند.

مقرارت جدید پس از آن وضع شد که ترامپ در انتخابات این ایالت موفق نشد و پس از یک دهه جورجیا برای نخستین بار به یک رییس جمهوری دموکرات رای داد.

بر مبنای مقررات جدید که فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا آن را امضا کرد، زمان رای گیری غیابی کوتاه‌تر شده و لازم است تا آنهایی که غیابی رای می‌دهند هویت خود را اثبات کنند. همچنین تعداد صندوق‌های رای کاهش یافته و پخش مواد غذایی و آب در صف رای‌گیری ممنوع اعلام شده است.

فوکوا و اسمیت در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند: در این مقطع که کشور تاریخ ناخوشایند گذشته را پذیرفته و سعی دارد با تبعیض نژادی سیستمی مقابله کند ما نمی‌توانیم از سیاستی حمایت اقتصادی انجام دهیم که قوانین رای‌گیری پس‌رونده‌ای را وضع می‌کند که طراحی شده‌اند تا دسترسی رای‌دهندگان را کاهش دهند. این مقررات دقیقاً مخالف آن سیاستی است که در فیلم «آزادی» ما به آن توجه داریم و به همین دلیل کار فیلمبرداری فیلم مان را از جورجیا به ایالت دیگری منتقل می‌کنیم.

قرار بود فیلمبرداری «آزادی» از ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ شروع شود، اما اکنون با خروج از جورجیا، فیلم به لوییزیانا می‌رود. اسمیت نیز در این فیلم در نقش برده‌ای فراری بازی می‌کند که احساس می‌کند با فرار به لوییزیانا می‌تواند به آزای برسد.

«آزادی» را فوکوا بر مبنای فیلمنامه ای به قلم ویلیام ان. کالج می‌سازد. فوکوا فیلمز و وست‌بروک کمپانی فیلمسازی ویل اسمیت سازنده این فیلم هستند. این فیلم سال پیش به قیمت ۱۲۰ میلیون دلار به اپل فروخته شد.

به دنبال تغییر مقرراتی که در زمینه رای‌گیری در جورجیا وضع شد کمپانی‌های بزرگی از جمله دلتا و کوکا-کولا که در این ایالت مستفر هستند، به آن اعتراض کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *