19:41

احترام برومند همسر زنده‌نام داوود رشیدی با حضور در نمایش در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی با اشاره به آنکه برای نخستین بار داوود رشیدی این نمایش را ۵۳ سال پیش در تهران به صحنه برد گفت: اجرای این نمایش نقطه عطفی در شکل‌گیری تئاتر مدرن در ایران بود.
به گزارش ایرنا، گروه نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی امیررضا کوهستانی که با حضور الهام کردا، لیلی رشیدی، مونا احمدی و مهین صدری در فضای باز پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب اجرا می‌شود، اجرای خود در شامگاه یکشنبه ۷( شهریور ماه) را با حضور احترام برومند به زنده‌یاد داوود رشیدی تقدیم کرد.
احترام برومند نیز با اشاره به پنجمین سال درگذشت زنده یاد داود رشیدی، یادآور شد: ۵۳ سال قبل یعنی در سال ۱۳۴۷ داود رشیدی نمایش در انتظار گودو را برای اولین بار در ایران اجرا کرد که اجرای این نمایش نقطه عطفی در تاریخ تئاتر مدرن ایران بود.
وی ادامه داد: رشیدی به همراه پرویز صیاد نمایشنامه را ترجمه کردند و به همراه سیروس افهمی و پرویز کاردان نمایش را در سالن تئاتر حجاب فعلی (ایران-آمریکای سابق) به صحنه بردند. نکته جالب این است که داوود رشیدی در نمایش نقش «دی دی» را ایفا کرد و حال ۵۳ سال بعد لیلی رشیدی نیز در این نقش روی صحنه رفته است.
برومند به ذکر اطلاعاتی درباره اجرای نمایش در انتظار گودو زنده یاد داوود رشیدی در «شب‌های شعر» مجله خوشه پرداخت و گفت: در آن زمان به پیشنهاد زنده یاد نجف دریابندری و موافقت آقای احمد شاملو و دوستانش، نمایش به مدت یک شب در برنامه شب‌های شعر مجله خوشه اجرا شد و مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفت. در برنامه «شب‌های شعر» ۱۲۰ شاعر معاصر ایران نظیر آقایان ابتهاج، فریدون مشیری و محمدعلی سپانلو حضور داشتند.
به گفته برومند اجرای در انتظار گودو در آن دوران با نقدها و نقطه نظرات مثبتی از سوی چهره‌های فرهنگی و هنری نظیر رضا براهنی و جلال آل‌احمد همراه شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود از فقر کتاب‌های تاریخی و پژوهشی درباره تئاتر ایران انتقاد کرد و این امر را دلیل بی اطلاعی نسل‌های جوان نسبت به هنرمندان و فعالیت‌های هنری آن‌ها در دهه‌های گذشته دانست.
نمایش در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی ساعت ۲۰ اجرا می‌شود. محمدرضا حسین زاده مجری طرح این اثر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *