9:25

رضا علوی از اجرای نمایش «چلچراغ» نوشته محمود استادمحمد در تماشاخانه محراب خبر داد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «چلچراغ» به مهر گفت: قرار است آذر و دی نمایش «چلچراغ» به قلم زنده یاد محمود استاد محمد را در تالار محراب به صحنه ببرم. نمایش کاملاً وفادارانه به متن اجرا می‌رود و مضمونی درباره تعطیلی یکی از سالن‌های تئاتر قدیمی لاله زار دارد. در این نمایش شاهد پشت صحنه یک تئاتر قدیمی و اتفاقاتی که با بسته شدن یک سالن برای بچه‌های تئاتری می‌افتد، هستیم.
وی ادامه داد: با اینکه این نمایشنامه در دهه ۸۰ به نگارش درآمده است اما نسبت نزدیکی به حال و روز این روزهای تئاتر و شرایطی که هنرمندان تئاتر در طول ۲ سال گذشته تجربه کرده‌اند، دارد. در طول این ۲ سال کرونایی هیچکس حال امثال ما را نپرسید و برایشان مهم نبود که چگونه روزگار می‌گذرانیم. متاسفانه این روزها وضعیت تئاترشهر هم دارد به سرنوشت لاله زار تبدیل می‌شود. اگر سری به محوطه تئاترشهر بزنید می‌بینید که به سختی می‌توان از میان دست فروش‌های جلو مجموعه عبور کرد و خود را به تئاترشهر رساند.
وی یادآور شد: زمانی که من وارد این حرفه شده بودم به یاد دارم که اطراف ساختمان تئاترشهر مملو از بازیگران و دانشجویان و اهالی تئاتر بود که با هم در حال گپ و گفت بودند و به ما می‌گفتند که خیلی از کارگردان‌ها از میان تئاتری‌هایی که دور تا دور مجموعه نشسته‌اند، بازیگر انتخاب می‌کنند اما در حال حاضر هرکس به دنبال تهیه مواد مخدر است وارد فضای تئاتر شهر می‌شود و دیگر اصلاً خبری از فضای فرهنگی که در گذشته شاهد آن بودیم، نیست.
علوی با اشاره به اینکه چندین سال با زنده یاد استادمحمد همکاری داشته است در پایان عنوان کرد: این نمایش ۵ کاراکتر اصلی دارد و تعدادی دیگر نیز جزو گروه آتراکسیون و تخت حوضی نمایش هستند. همچنین در اجرا موسیقی زنده نیز خواهیم داشت که بازیگران را همراهی می‌کنند.
عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: محمود استادمحمد، کارگردان: سیدرضا علوی، دستیاران کارگردان: سمیه جاه طلب، علیرضابابایی، بازیگران: احمد محرابی، کورش رخشنده پی، مجید ستایش، ارغوان رهین، علیرضا رمضانی، سیدرضا علوی.
نمایش «چلچراغ» از ۲۵ آذر ساعت ۱۹ در سالن جعفر والی مجموعه تئاتر محراب به صحنه می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *