12:41

نمایش آشویتس زنان به نویسندگی و کارگردانی علی صفری راهی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر ملپامونی اوکراین شد، این جشنواره امسال با شعار «خرسون بخشی از اکراین است» میزبان مخاطبان خواهد بود.
به گزارش رسیده، جشنواره بین المللی تئاتر ملپامونی تاوری کشور اکراین یکی از معتبرترین جشنواره‌های هنری در این کشور بوده که هر ساله در شهر خرسون اکراین برگزار می گردد، این رویداد هنری امسال به دلیل حمله کشور روسیه به خرسون در شهر لویو برگزار شده و شاهد حضور گروه‌ هایی از کشورهای مختلف دنیا است.
آشویتس زنان روایتی از زندگی و مرگ سه دختر در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است، امیر شمس، رها حاجی زینل، نازنین میهن و سارینا آزادمیلانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
شهاب جوهری شیرازی به عنوان اسپانسر بین المللی، پدرام رضوانی در مقام طراح نور، رضا جاویدی در مقام عکاس و امین قنبری در مقام طراح گرافیک در این نمایش حضور دارند، این اثر سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر شیر طلایی اکراین حضور داشت و توانست تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود نماید.
آشویتس زنان تاکنون بارها در شهرهای مختلف ایران روی صحنه رفته و نمایشنامه این اثر به تازگی توسط نشر آماره به چاپ دوم رسیده است، همچنین این نمایشنامه به زبان اکراینی و انگلیسی نیز به چاپ رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *