11:31

ابوالفضل جلیلی بیان کرد که برخی از نهادهای دولتی مدام دروغ می‌گویند به همین دلیل کاش دیگر دولت کمکی به فیلم‌هایم نکند.
این کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت پروژه سینمایی «محدوده قدیمی فرخ» به مهر گفت: نویسنده فیلمنامه این فیلم همسرم مریم اشرفی بود. من هم به‌عنوان تهیه‌کننده معرفی شده بودم اما در ادامه برای همکاری با گروه به توافق نرسیدیم و کلاً از پروژه کنار کشیدم. در حال حاضر پروانه ساخت مجددی برای آن صادر شده است.
وی درباره فعالیت این روزهای خود ادامه داد: پروانه ساخت دیگری با نام «داد» دریافت کرده‌ام. فیلم‌های من از قدیم اینگونه بوده‌اند که کسی سرمایه آن‌چنانی برای‌شان نمی‌گذارد و به همین دلیل همه‌کاره فیلم‌هایم هستم و تنها مانده جلوی دوربین بازی هم بکنم! در این پروژه هم همه کارها فعلاً با خودم است.
جلیلی بیان کرد: قرار بود یک کمک دولتی در قالب شراکت برای تولید این فیلم صورت بگیرد که «فارابی» به‌دلایلی که به نظرم موجه هم بود، نتوانست در این فیلم همراهی کند. بعد از آن تصمیم بر این شد که از صندوق اعتباری هنر، وام بگیرم. موافقت اولیه هم صورت گرفت. همزمان سراغ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم رفتم که در قالب کمک به افرادی که فیلم اول‌شان را می‌سازند، به میزان ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان، در پروژه مشارکت کند. مذاکراتی داشتیم که از این کمک استفاده کنیم که آن‌ها هم موافقت اولیه را اعلام کردند و حتی گفتند برو کار را شروع کن.
وی ادامه داد: با همین پشتوانه کارهای مقدماتی را شروع کردیم اما هر چه تماس گرفتم دیگر هیچ‌کدام از این دوستان پاسخگو نبودند! هر چه پیام فرستادم هم کسی توضیح نداد دلیل این تغییر رفتار چیست! بازیگرانی هم که انتخاب کرده بودم مدام پیگیر هستند که چه شده است؟
این کارگردان گفت: الان نزدیک یک ماه است که سر لوکیشن فیلم و منتظر باران رحمتی برای تولید فیلم هستیم! یک وانت برای فیلم نیاز داشتیم و نامه‌نگاری‌هایی با یکی از شرکت‌های خودروسازی داشتیم که بتوانیم نصف قیمت و نه رایگان ماشین به ما بدهند که حتی در فیلم تبلیغش را هم بکنیم، اما آن را هم نپذیرفتند! واقعیت این است که برخی افراد با یک نامه از همین مراکز و شرکت‌ها میلیاردها تومان پول می‌گیرند اما یک سری هم شبیه ما هستند!
جلیلی تأکید کرد: واقعاً مشکل من این نیست که چرا به امثال من کمکی نمی‌کنند، مشکلم این است که چرا دروغ می‌گویند. بعضی به من می‌گویند چرا از اروپایی‌ها اینقدر تعریف می‌کنی. برای اینکه معتقدم آن‌ها رک و روراست یا به تو بله می‌گویند، یا جواب رد می‌دهند. اینجا اما رودررو قربان صدقه آدم می‌روند اما بعد با بی‌محلی آدم را آزرده می‌کنند.
وی در توضیح محتوای فیلم «داد» هم گفت: این فیلم درباره مشکلات نوجوانان است و پروانه ساختش هم از سوی ارشاد صادر شده اما نشسته‌ایم و به این فکر می‌کنیم که بدون پول چگونه می‌توانیم این فیلم را بسازیم!
جلیلی در پایان درباره آخرین وضعیت دیگر فیلم خود با عنوان «مسیر معکوس» هم توضیح داد: تولید آن فیلم به سرانجام رسید. ۶۰ درصد پروژه متعلق به فارابی بود و بعد از اتمام، کل فیلم را واگذار کردم به فارابی. منتظرم مجوز اکران آنلاین آن صادر شود، چون اصولاً امیدی به اکران عمومی فیلم‌های من نیست! فقط می‌خواهم این فیلم در بستری دیده شود، بلکه درآمد حداقلی آن کمکی به ما بکند. واقعاً درخواستم هم از دولت این است که دیگر هیچ‌گاه کمکی به من نکند، چون وقتی حرف می‌زنند و پای وعده‌ها نمی‌مانند، برایم بسیار آزاردهنده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *