12:43

سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره «سریز مانیا» (Series Mania) فرانسه را شامگاه جمعه ـ چهارم فروردین ماه ـ از آن خود کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، اولین حضور یک سریال ایرانی تولید شده در شبکه نمایش خانگی در رویدادی بین المللی، جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره «سریزمانیا» را از آن خود کرد.
اختتامیه جشنواره فرانسوی «سریزمانیا» دقایقی پیش با اعلام برگزیدگان در شهر لیل برگزار شد که طبق اعلام سایت جشنواره، سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرده است.
در این بخش، چهار جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.
در توضیح برگزیده شدن سریال آکتور آمده است: این جشنواره برای نشان دادن حقانیت خود، امسال دامنه جغرافیایی اش را گسترش داده و در تلاش برای کشف شیوه ها و سبک های روایی جدید است. بر این اساس سریال «آکتور» که به اقتضای داستان، مدام روایت خود را تغییر می دهد مطمئنا در این زمینه برنده است.
«آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و … که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت.
«سریز مانیا» یکی از جشنواره‌های بین‌المللی «سریال» در جهان است که سالانه در شهر لیل فرانسه برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره، ۱۷ تا ۲۴ مارس (روزهای پایانی اسفند و ابتدای فروردین) با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و مهمانان و منتخبی از سینماگران و چهره‌های سریال‌ها برگزار شد. رئیس هیات داوران این فستیوال «لیزا جو» Lisa Joy خالق سریال «وست ورلد» بود که از HBO پخش شده است.
حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها هشت سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند.
«آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، هم اکنون به صورت هفتگی از پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا پخش می‌شود.
این سریال درباره زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که با قبول یک پیشنهاد ویژه، زندگی‌شان دستخوش ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود.
در «آکتور» بازیگرانی چون نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، هستی مهدوی، گلاره عباسی و مهراوه شریفی‌نیا به ایفای نقش پرداخته اند.
در مراسم اعلام برگزیده ها و در بخش بین الملل، همچنین مایکل شین برای بازی در سریال «بهترین علایق» ساخته شده در شبکه بی بی سی جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.
جایزه بهترین بازیگر زن به مارگوت بنسیلهون برای بازی در سریال فرانسوی «بهشت اشک» اهدا شد. این سریال در شبکه آرته ساخته شده و کارگردانی آن را وینسنت مائل کاردونا ـ کارگردان برگزیده جشنواره کن ـ عهده دار بوده است.
همچنین جان کر راکه به همراه لین-جینث کید برای نگارش سریال نروژی «قلعه»، عنوان برترین نویسنده یک سریال تلویزیونی را به خود اختصاص دادند.
«آب سیاه» دیگر سریال برگزیده این جشنواره بود که در بخش پانوراما معرفی شد. همچنین بهترین کارگردانی در بخش پانورامای بین‌المللی به ارنستو کنترراس مکزیکی برای سریال «من باید هر شب بمیرم» رسید.
در بخش سریال های تولید فرانسه هم «تحت کنترل» عنوان سریال برگزیده را به خود اختصاص داد و جایزه مردمی جشنواره هم به «پرنده کوچولو» رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *