17:54

آمازون همه ۶۸ کتابفروشی خود را در آمریکا و انگلیس تعطیل می‌کند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شرکت آمازون دیروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) از تعطیلی تمام کتابفروشی‌های خود در آمریکا و انگلیس خبر داد.
این اتفاق برای شرکتی که کار خود را به عنوان یک کتابفروشی برخط آغاز کرد و کار رقبای شناخته شده‌ای چون بوردرز/Borders را به ورشکستگی کشاند، یک نقطه عطف بزرگ محسوب می‌شود.
آمازون در این باره توضیح داد که قصد دارد از این به بعد روی بازارهای خواروبارفروشی و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای خود تمرکز کند.
آمازون پس از تاسیس نخستین کتابفروشی خود در سیاتل در سال ۲۰۱۵، مجموعه ای از ایده‌ها در خرده فروشی از جمله افتتاح خواروبارفروشی‌های بدون صندوقدار، سوپرمارکت و فروشگاه‌های موسوم به چهار ستاره که اسباب بازی، وسایل خانه و امثال آنها را به فروش می‌رسانند، امتحان کرد. هدف این بزرگترین خرده فروش آنلاین دنیا آن بود که دامنه دسترسیش به خریداران را گسترش داده و تجارت خود را از فضای برخط وارد دنیای واقعی کند.
اما ابتکارهای آمازون نتوانست جلوی موج خرید آنلاین را که خود این شرکت شروعش کرده بود، بگیرد. درآمد کتابفروشی‌های فیزیکی آمازون که در سه ماهه گذشته تنها ۳ درصد از فروش ۱۳۷ میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل می‌داد، همیشه از رشد دیگر کسب و کارهای این غول دیجیتال عقب مانده است. بنابراین طبیعی است که این غول تجاری بزرگ تصمیم به حذف این کتابفروشی‌ها بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *