12:10

هفته گذشته با حضور نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از مردم در سینماها، رکورد جدیدی در سینمای کشور زده شد.
به گزارش فارس، شاید در تمامی گزاره‌های سینمایی یک جمله مشترک تکرار شده باشد، هنر به مخاطبش زنده است؛ در کنار همین گزاره مدتی است که هنر هفتم در حال رکوردشکنی است و زمستان امسال سینما‌های کشور به این اتفاق عادت کرده‌اند و حال بعد از فروش ۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومانی آخرین هفته دی‌ماه، کمتر از یک ماه بعد یعنی در آخرین هفته ماه دوم زمستان ۱۴۰۱ رکورد جدیدی برای پرده نقره‌ای ثبت شد.
بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، سینما‌های کشور در هفته گذشته ۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ۱۰۴ هزار تومان فروش داشته‌اند و ۳۰۴ هزار و ۴۸۹ نفر نیز به سالن سینماها رفته‌اند.
بر اساس سمفا پرفروش‌ترین فیلم در هفته قبل بخارست با ۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان بوده که از ۲۴ آبان اکران خود را آغاز کرده است.
رتبه دوم هم به ملاقات خصوصی با ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان رسید و چپ راست با ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جایگاه سوم است.

* یک روز و 80 هزار مخاطب
پرمخاطب‌ترین روز این هفته نیز مربوط به سه‌شنبه گذشته و روز نیم‌بها بودن بلیت فیلم‌هاست که سینماهای کشور ۸۰ هزار نفر مخاطب داشتند و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش فیلم‌های اکران شده در این روز ثبت‌شده است؛ بنابراین می‌توان گفت با حذف روز سه‌شنبه، در ۶ روز دیگر ۲۲۰ هزار نفر به سینما‌ها رفته‌اند که با این حساب به‌طور میانگین روزانه ۳۶ هزار نفر آمار حضور مردم در سینما‌های کشور بوده است.
در کل سینماها نیز ۳۰۴ هزار و ۶۰۸ نفر در ۱۲ هزار و ۷۸۸ سانس به سینما رفته و هر سانس به‌طور میانگین ۲۴ نفر را به سینما آورده است.
این روند قطعاً در ادامه با اکران فیلم‌های فجر ۴۱ و شروع اکران نوروزی با رشد قابل‌توجه دیگری نیز روبه‌رو خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *