17:11

نمایشگاه کتاب لندن، دومین نمایشگاه کتاب بزرگ جهان کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه کتاب لندن، دومین نمایشگاه کتاب مهم جهان پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، صبح امروز در هتل المپیای این شهر گشایش یافت.
در سایت این نمایشگاه آمده است: نمایشگاه کتاب لندن، بازار جهانی برای خالقان داستان‌، ناشران، طرفداران کپی رایت، نهادهای رسمی و… در حوزه کتاب است.
نمایشگاه کتاب لندن که بین ۵ تا ۷ آوریل ۲۰۲۲ (۱۶ تا ۱۸ فروردین) در المپیا لندن برگزار می شود، جامعه ناشران را گرد هم جمع می کند.

بخش‌های نمایشگاه
تمام بخش‌های صنعت نشر، از ناشران اصلی گرفته تا نهادهای تخصصی، تحت پوشش این نمایشگاه قرار می گیرند.
بزرگسالان، کودکان و نوجوانان، نویسندگان و ناشران، انتشارات علمی و دانشگاهی، فناوری‌های انتشار کتاب، حقوق خرید و فروش یا همان کپی رایت، صنایع خلاق، گالری تصویرگران، بلوک نویسندگان که محل اقامت آنها به شمار می آید، بخش های مختلف این نمایشگاه هستند.

کتاب فروشی‌ها
انجمن کتابفروشان (BA) هر ساله یکی از حامیان اصلی نمایشگاه کتاب لندن، است و برنامه کاملی از رویدادها و فرصت های شبکه ای برای کتابفروشان ارائه می شود. اعضای BA به صورت رایگان در نمایشگاه شرکت و مزایای قابل توجهی دریافت می کنند که این نمایشگاه را به رویدادی قابل دسترس و مقرون به صرفه برای کتابفروشان تبدیل می کند.
نمایشگاه کتاب لندن به شکل معمول، در آوریل برگزار می‌شود. این نمایشگاه در سال ۱۹۷۱، به کوشش کلیو بینگلی و لیونل لونتال طرح‌ریزی و اجرایی شد. نمایشگاهی که حالا یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی در سطح جهانی است و هر ساله بیش از ۲۵ هزار ناشر، کتابفروش، نویسنده، مترجم و مسئولان کتابخانه‌های گوناگون سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. نمایشگاهی که هر ساله در بخش‌های جنبی، سمینارها و جلسات تخصصی مربوط به صنعت نشر نیز در آن برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *