19:00

سری فیلم‌های مرد عنکبوتی از ابتدا مخاطبان خاص خود را داشته است که بد نیست نگاهی به شخصیت‌های این فیلم بیندازیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پی‌پل، تا کنون، سه فیلم لایو اکشن از فرنچایز مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و تام هالند ساخته شده است یعنی برخی از شخصیت‌های نمادین این فیلم‌ها توسط چندین بازیگر در طول سال‌ها بازی شده‌اند.

دنیای چندگانه مردعنکبوتی در حال پیچیده‌تر شدن است.

با تکرار‌های بسیار زیاد داستان مرد عنکبوتی، نسخه‌های متعددی از شخصیت‌های مختلف در فرنچایز‌های مختلف این فیلم نیز وجود داشته است، از جمله گرین گابلین، گوئن استیسی و البته خود مرد عنکبوتی.

از آنجایی که فیلم بعدی یعنی «مرد عنکبوتی: راهه به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) به طور بالقوه برخی از این شخصیت‌ها را در چند جهان گرد هم می‌آورد، نگاهی به گذشته بیندازید که شخصیت‌هایی که در طول سال‌ها توسط چندین بازیگر نقش‌آفرینی شده‌اند.

پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

نقش اصلی ابرقهرمان را توبی مگوایر در سه گانه فیلم‌های سام ریمی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ بازی کرد و پس از آن اندرو گارفیلد در دو فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» (The Amazing Spider-Man) مارک وب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نقش آن را بازی کرد. تام هالند در سال ۲۰۱۶ با حضورش در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War)، این شخصیت را بر عهده گرفت.

در حالی که هالند جدیدترین بازیگری است که نقش مرد عنکبوتی را در یک فیلم لایو اکشن بازی کرده است، کریس پاین صداپیشگی مرد عنکبوتی پیتر پارکر را در فیلم انیمیشن کامپیوتری «مرد عنکبوتی: در جهان عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) صداپیشگی کرده است.

شخصیت‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی را بیشتر بشناسید

مری جین واتسون

کریستن دانست در سه گانه سام ریمی با بازی توبی مگوایر نقش معروفی را ایفا کرد و نقش مری جین واتسون علاقه‌مند پیتر پارکر بود. در سال ۲۰۱۴ در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲»، شیلین وودلی برای بازی در نقش مری جین واتسون انتخاب شد و حتی صحنه‌هایی را برای این فیلم فیلمبرداری کرد، اما حضور او در نهایت قطع شد.

در حالی که نقش مری جین با بازی زندایا نقش بزرگی در فیلم‌های تحت رهبری تام هالند بازی می‌کند، از نظر فنی، او مری جین واتسون نیست. اگرچه شخصیت او حروف اول یکسانی دارد، اما او شخصیت جدیدی است که دنیای سینمایی مارول برای ادای احترام به ماجرا‌های گذشته و عشق گذشته‌اش، پیتر پارکر ساخته است.

هری آزبورن

در فیلم‌های سه‌گانه سام ریمی، جیمز فرانکو نقش بهترین دوست پیتر پارکر، هری آزبورن را بازی کرد. دن دی‌هان در سال ۲۰۱۴ در فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» این شخصیت را بر عهده گرفت.

گابلین سبز

وقتی شما به گابلین سبز فکر می‌کنید، احتمالا ویلم دو در «مرد عنکبوتی» محصول سال ۲۰۰۲ به ذهنتان می‌آید. فرانکو برای مدت کوتاهی لباس گابلین سبز را در «مرد عنکبوتی ۳» در سال ۲۰۰۷ پوشید و دی‌هان نقش شخصیت شرور را در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲» به تصویر کشید.

قرار است دفو دوباره در نقش گابلین سبز در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» بازی کند.

گوئن استیسی

برایس دالاس هاوارد در «مرد عنکبوتی ۳» در نقش شریک آزمایشگاهی پیتر پارکر، گوئن استیسی ظاهر شد. البته، اما استون برای بازی در نقش گوئن استیسی در فیلم‌های «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» و «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲» شناخته شده است.

زنعمو می‌سه نسخه از زنعمو می‌ وجود داشته است و همه آن‌ها بسیار متفاوت هستند. رزماری هریس نقش این شخصیت را در فیلم‌های سه‌گانه سام ریمی بازی کرد، در حالی که سالی فیلد در فیلم‌های «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» این شخصیت را بازی کرد. ماریسا تومی در فیلم‌های مرد عنکبوتی هالند نقش زنعمو می‌را بازی می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *