14:39

بانی‌فیلم: با گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت ترانه علیدوستی و واکنش‌های مختلف نسبت به زندانی شدن این بازیگر، هنوز از سوی مقامات قضایی و امنیتی، توضیحی دراین باره منتشر نشده است.
انتشار اخبار غیررسمی که عمدتاً در فضای مجازی صورت می‌گیرد، همچنان ابهام‌های مربوط به دلایل دستگیری علیدوستی را روشن‌ نکرده است.
حضور تعدادی از اهالی سینما مقابل زندان اوین و اعتراض به زندانی شدن ترانه علیدوستی اگر چه با درخواست آزاد کردن او از سوی دست‌اندرکاران همراه بود اما تاکنون نسبت به این موضوع هیچ عکس‌العملی از سوی مسئولان ذیربط مشاهده نشده است.
با وجود دستیگری و آزادی کوتاه مدت چند بازیگر مانند هنگامه قاضیانی، کتایون ریاحی، میترا حجار و تعدادی دیگر که با گرفتن وثیقه صورت گرفت، تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر آزادی علیدوستی از زندان به چشم نمی‌خورد.
دستگیری ترانه علیدوستی که در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین است باعث شد علاوه بر مقامات جشنواره‌های کن، برلین و ونیز، شماری از انجمن‌ها و اهالی سینمای جهانهم در بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار آزادی این بازیگر شوند.
کن لوچ، ماریون کوتیار، اما تامپسون، مارک روفالو و شماری دیگر از سینماگران از جمله کسانی هستند که با انتشار متن‌هایی به دستگیری این بازیگر ایرانی اعتراض کردند وخواستار آزادی او شدند.
همچنین انجمن بازیگران امریکا، جامعه مولفین سینمای فرانسه و جامعه تهیه کنندگان سینما این کشور در بیانیه‌های جداگانه ضمن اعتراض، خواستار آزادی ترانه علیدوستی و بقیه هنرمندان و زندانیان دیگر شدند.

عکس نمایی از فیلم «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی‌ست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *