10:55

همزمان با چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش، هنرمند کاریکاتوریست برجسته، آثار دیده نشده‌ای از وی در گالری کاما به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه کاریکاتورهای دیده نشده کامبیز درمبخش که متعلق به دهه چهل و پنجاه شمسی است هم زمان با چهلمین روز درگذشت این هنرمند به همت گالری کاما و مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت برپا می شود.
این نمایشگاه که شامل آثار اجتماعی کامبیز درم بخش در دهه های چهل و پنجاه شمسی است، جمعه (۲۶ آذر) و از ساعت ۱۷ در گالری کاما و با حضور خانواده آن مرحوم، هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی در گالری کاما در خیابان پاسداران، گلستان دهم، ساختمان فرین طبقه دوم برپا می شود.
درم بخش متولد ۱۳۲۱، فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران، برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و چند نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده بود. بسیاری از کاریکاتورهای او در روزنامه ها و مجلات معروف داخلی و بین المللی منتشر شده و این هنرمند با نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، اشپیگل و نبل اشپالتر همکاری کرد.
کامبیز درم‌بخش معمولا به اتفاقات محیط اطراف خود توجه داشت و به آنها واکنش نشان می‌داد.
کامبیز درم بخش کتاب های زیادی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور در ایران و خارج از کشور منتشر کرد که از آن جمله می توان به مینیاتورهای سیاه، خاطرات فرشته‌ها، بدون شرح، کتاب کامبیز، و اگر داوینچی مرا دیده بود اشاره کرد.
کامبیز درم بخش ۱۵ آبان۱۴۰۰ در پی ابتلا به ویروس کرونا در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *