11:23

بانی‌فیلم: در میان کارگردانان هالیوودی، فیلمسازانی که هم به تکنیک آثارشان اهمیت دهند و هم نظارتی منحصر به خود بر ساختار محتوایی فیلم‌های‌شان داشته باشند. ریدلی اسکات فیلمسازی با این دو ویژگی‌ست؛ از سه‌گانه دلهره‌آور «بیگانه» تا «گلادیاتور» اثر حماسی‌اش که هنوز پس از یست‌سال در مقایسه با ساخته‌های اینچنینی هالیوود، با فاصله فیلمی تماشایی‌ست می‌توان تمرکزش بر مقوله تکنیک را دید.
سایت فستیوال ترایبکا به بهانه تولد هشتادوچهارسالگی این سینماگر، از ریدلی اسکات با این عنوان یاد کره که «امروز تولد مردی‌ست که همه در موردش حرف می‌زنند. مبارک باشد ریدلی اسکات!»
ترایبکا نقل قولی هم از این فیلمساز را منتشر کرده: « زندگی سیاه و سفید نیست. بلکه یک میلیون منطقه خاکستری است، آنها را پیدا نمی‌کنی؟»
کارگردان مشهور «خانه گوچی» امروز تولد ۸۴ سالگی خود را جشن می‌گیرد!
ریدلی اسکات کارش در سینما را به عنوان طراح و کارگردان تلویزیون آغاز کرد، اما خیلی طول نکشید تا به سینما بیاید و با کارگردانی فیلم‌هایی چون «بیگانه»، «گلادیاتور» و «مریخی» به شهرت برسد.
او همچنین تهیه کننده اجرایی فیلم «زوئی» بود که اولین نمایش آن در سال ۲۰۱۸ در فستیوال ترایبکا بود.
جدیدترین فیلم اسکات «خانه گوچی» با بازی لیدی گاگا و آدام درایور است که منتقدان از آن به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال نام می‌برند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *