14:36

از صبح چهارشنبه (۱۸ خرداد)، پنج فیلم جدید در قالب سومین بسته اکران امسال، به روی پرده رفتند تا تکلیف ۵۰ روز طلایی سینمای ایران تا آغاز ماه محرم مشخص شود.

به گزارش ایرنا، شورای راهبردی اکران، برای اکران تابستانی سینماها، ۵ فیلم هناس، بدون قرار قبلی، بی‌صدا حلزون، نقره‌داغ و والدین امانتی را به روی پرده فرستاد تا تکلیف یکی از مهم‌ترین بازه‌های اکران سال مشخص شود.

اکران تابستان، همواره یک اکران طلایی بوده است. برای امسال اما این اکران از ارزش بیشتری برخوردار است. عدم‌توفیق اکران نوروز و فطر سبب شده تا نگاه‌ها، به این ۵۰ روز طلایی تا آغاز ماه محرم باشد. دوره‌ای که قطعا با انتخاب فیلم‌های بهتر و مخاطب‌پسندتر، می‌توانست تعادل گیشه را تا حدود بسیاری به سمت بهتری سوق دهد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به هر یک از این ۵ فیلم جدید.

هناس

ساخته جدید حسین دارابی، در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد و توانست با اقبال خوب اهالی رسانه، منتقدان و مخاطبان مواجه شود. فیلمی که راجع به ترور داریوش رضایی‌نژاد؛ دانشمند هسته‌ای است و طی آن، دوربین با ورود به زندگی خصوصی این شهید، زوایای دیگری از زندگی عاشقانه و کاری او را به تصویر می‌کشد.

نسخه اکران‌شده هناس، ۹ دقیقه کوتاه‌تر از نسخه‌ای است که در جشنواره نمایش داده شد که این اتفاق به دلیل خوش‌ریتم شدن فیلم، توسط کارگردان صورت گرفته است.

در این فیلم، بهروز شعیبی، مریلا زارعی و وحید رهبانی، عهده‌دار نقش‌های اصلی هستند.

آیا گیشه به سمت تعادل می‌رود؟/ پنج فیلم جدید در اکران تابستانی

بدون قرار قبلی

پنجمین ساخته بهروز شعیبی، به نقد جلای وطن و اصرار بر اصالت فرهنگ بومی دارد. فیلمی که فرهاد توحیدی، فیلمنامه آن را با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته است.

بدون قرار قبلی، در جشنواره سال گذشته فجر، حسابی دیده شد و با ۵ نامزدی، موفق به دریافت سیمرغ بهترین صداگذاری و البته سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی شد.

در این فیلم، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آیا گیشه به سمت تعادل می‌رود؟/ پنج فیلم جدید در اکران تابستانی

بی‌صدا حلزون

نخستین ساخته بلند سینمایی بهرنگ دزفولی‌زاده، در جشنواره فجر سال ۹۸ رونمایی شد و در چند نوبت، گزینه اکران بود که این اتفاق، هر بار با مشکلی مواجه می‌شد.

در این دوره نیز بی‌صدا حلزون، هم‌پای ۴ فیلم دیگر، از روز چهارشنبه به روی پرده نرفت و با چند روز تاخیر اکران می‌شود.

این فیلم، یک درام اجتماعی است که طی آن برحی معضلات زندگی یک ناشنوا در تعامل با دیگران مطرح می‌شود.

در این فیلم، هانیه توسلی، مهران احمدی، محسن کیایی، پدرام شریفی و بهنوش بختیاری بازی می‌کنند.

آیا گیشه به سمت تعادل می‌رود؟/ پنج فیلم جدید در اکران تابستانی

نقره‌داغ

نام قبلی این کمدی موزیکال، جنس لطیف بود که خبر زن‌پوش شدن اکبر عبدی در همان مرحله پیش‌تولید، سروصدای رسانه‌ای بسیاری به راه انداخت. این فیلم، چهارمین تجربه زن‌پوشی عبدی در سینمای ایران است.

نقره‌داغ، تنها فیلم کمدی اکران جدید سینماها است که رقابت سختی با رقبای قدرتمندی چون انفرادی، سگ‌بند و چند می‌گیری گریه کنی ۲ برای جلب مخاطب دارد. رقابتی که بیشترین تکیه و امید فیلم بر روی حضور اکبر عبدی خلاصه شده است.

در این کمدی موزیکال، علاوه بر اکبر عبدی، پوریا پورسرخ و نگار عابدی به ایفای نقش می‌پردازند.

آیا گیشه به سمت تعادل می‌رود؟/ پنج فیلم جدید در اکران تابستانی

والدین امانتی

پس از گل به خودی که در اکران نوروزی امسال به روی پرده رفت و در همان فروردین‌ماه نیز سینمای سرگروه خود را از دست داد، والدین امانتی، دومین فیلم در گونه کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

حسین قناعت در جدیدترین ساخته خود، از همان ترکیب بازیگران تقریبا همیشگی خود استفاده کرد و یک داستان رویاپردازانه را دستمایه قرار داد که تا اینجا نیز با استقبال نسبتا خوب مخاطبان این گروه مواجه شده است.

در این فیلم، بیژن بنفشه‌خواه، شبنم قلی‌خانی، آناهیتا همتی، رامین ناصرنصیر، یوسف صیادی و بهنوش بختیاری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آیا گیشه به سمت تعادل می‌رود؟/ پنج فیلم جدید در اکران تابستانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *