17:30

دویچه وله: دانشگاه کوینی‌پیاک (Quinnipiac) آمریکا اخیرا اقدام به یک نظرسنجی درباره واکسیناسیون کرونا در آمریکا کرده است.
بر اساس این نظرسنجی، ۴۵ درصد از هواداران حزب جمهوریخواه تمایلی برای تزریق واکسن کرونا ندارند. افزون بر آن، شماری از نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه نیز، محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای مقابله با همه‌گیری کرونا را در تناقض با قانون اساسی و حقوق مدنی این کشور می‌دانند.
آنتونی فاوچی در مصاحبه خود با فرستنده خبری “سی‌ان‌ان” از رویکرد پیروان حزب جمهوریخواه به شدت انتقاد کرده است.

فاوچی گفته است که در حال حاضر موضوع بر سر آزادی‌های مدنی نیست، بلکه بر سر مهار همه‌گیری ویروس کروناست. شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون باعث مرگ ۵۶۰ هزار نفر در این کشور شده است. این در حالی است که دولت بایدن واکسیناسیون گسترده و سریع مردم آمریکا را در شمار اولویت‌های یکصد روز اول ریاست جمهوری خود اعلام کرده است.

بایدن و باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق این کشور در مصاحبه‌های تلویزیونی مردم آمریکا را به تزریق واکسن کرونا فراخوانده‌اند. تا کنون ۱۳۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکا دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. به این ترتیب، بیش از ۵۰ درصد از افراد بالغ آمریکا دست‌کم با دریافت دوز نخست، واکسینه شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *