11:15

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی تا کنون پنج کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است،در پی این حادثه معاون اول رئیس جمهور به استاندار دستور داد تمام امکانات را برای کمک به زلزله زدگان بکارگیرد.
به گزارش ایرنا، طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر بوده بطوریکه موجب وحشت مردم مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس شده و مردم را به خیابان ها و بوستانهای شهر کشانده است .
پس از وقوع این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات لازم در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند.
بر اساس گزارش های دریافتی، تیم های ارزیاب به همراه فرمانداران این مناطق در محل حضور پیدا کردند و بیمارستانهای هرمزگان ضمن آماده باش با تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریت های پزشکی به روستاهای سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده اند.
شهردار بندرعباس نیز از آمادگی و آماده باش نیروهای شهرداری برای خدمت رسانی به همشهریان با توجه به وقوع زلزله در شهربندر عباس خبر داد و اعلام کرد: نیروهای آتش نشانی، مدیریت بحران و خدمات شهری شهرداری بندر عباس در آماده باش کامل به سر می‌برند.
مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم اعلام کرد: ابعاد این زلزله زیاد بوده ، از همین رو برای خدمات رسانی بیشتر به مردم زلزله زده به پیشنهاد استاندار، امروز همه اداره های استان به جز نهادهای خدماتی تعطیل است .
براساس گزارش های اعلامی، برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، آواربرداری و عملیات خدمات رسانی در حال انجام است اما برق پینج روستا همچنان قطع است که دستگاه های خدمات رسان در تلاش برای اتصال مجدد هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد : آمار فوتی ها تا این لحظه همان پنج نفر وزخمی ها هم ۳۹ نفر بوده که دو نفر آنان بدلیل شکستگی و گرفتگی ریه با چرخبال از محل وقوع زلزله به بیمارستان شهید محمدی منتقل شدند.
دکتر فاطمه نوروزیان افزود: برای کمک به حادثه دیدگان زلزله تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس به همراه دارو ، اکسیژن، اتل، سرم وسایر تجهیزات و همچنین پزشک متخصص و پرستاران به محل وقوع زلزله بندر لنگه وبندر خمیر اعزام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت: بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جست و جو ونجات کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.
مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندرخمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰ خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی ، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه وغذا بین آنان توزیع شود.
گزارش ها نشان می دهد که بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی بیشتر آنها تخریب شده است.
بانی‌فیلم درگذشت جمعی از هموطنان‌مان در این زلزله را تسلیت می‌گوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *