10:44

نمایشگاه هنرمند ایتالیایی جانی فورنارِزیو با عنوان “ژکوند” در گالری ویستا به تماشاست. این هنرمند به همین مناسبت در تهران حاضر شده است.
به گزارش رسیده، پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا دعوت از این هنرمند ایتالیایی را در ادامه همکاری‌های فرهنگی هنری بین المللی این گالری می‌داند. به گفته او این رویداد با مشارکت انستیتوی تخصصی هنرهای معاصر خاورمیانه و اروپا SAFPEM است. بخش نخست این تبادل هنری به موازات رویداد سالانه Artissima و تحت عنوان فراخوان رزیدنسی و نمایشگاه “مایکرو_مکرو” با ارائه آثار ۷۰ هنرمند ایرانی ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر تورین ایتالیا در گالری فورنارزیو برگزار شده بود.
بهنام کامرانی، هنرمند تصویری و استاد دانشگاه درباره این نمایشگاه نوشته است: نمايشگاه ژکوند، شامل مجموعه‌ى از آثار هنرمند و چاپگر شناخته‌شده‌ى ايتاليايى جانی فورنارِزيو است. او در جريان هنر مدرن ايتاليا بویژه در زمینه‌ی جريان پاپ‌آرت، تولیدات هنری بسیاری داشته و منتقدان مهمی نیز از جمله فُرتوناتو دَمیکو در مورد او و فعالیت‌هایش به نقد و بررسی پرداخته‌اند. فورنارزیو در طى این سال‌ها گالرى، کارگاه چاپ دستی و انتشارات خود را تاسيس كرده و بسيارى از هنرمندان سرشناس کشورش را مورد حمايت خود قرار داده است که در این میان نام هنرمندان مطرحی همچون الیگیِرو بوئِتی، فرانکو موناری، امیلیو وِدووا، اَلدو موندینو، آنتونیو پِدرِتی (از هنرمندان بینال ونیز) و دَنیِلِه فیسورِه دیده می‌شود.
نمایشگاه حاضر متشكل از مجموعه‌ی ژکوندها و ویتروویو (طراحى انسان و نسبت هاى طلائيش از شناخته‌شده‌ترين هنرمند ايتاليايى لئوناردو داوينچى) است كه به روش‌هاى جذاب و متنوعى توسط این هنرمند توليد شده است. اين آثار اقتباسى در عين حال كه به تاريخ هنر ايتاليا اشاره مى‌كند، به برداشت‌هاى مختلف هنرمند نيز تاكيد مى‌كند.
ژکوند هنرمند ایتالیایی تا  هشتم آذرماه 1400 در گالری ویستا به تماشا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *