10:28

نخستین تمبر پستی جهان قرار است تا چند هفته دیگر در یک حراجی در لندن به فروش گذاشته شود.
به گزارش فارس به نقل از یورونیوز، نخستین تمبر پستی جهان قرار است تا چند هفته دیگر در یک حراجی لندن به فروش گذاشته شود.
یک نسخه استفاده نشده از نخستین تمبر پستی جهان موسوم به «پنی سیاه» بخشی از سندی است که انتظار می‌رود بین ۴ تا ۷ میلیون یورو(حدود ۲۱۰ میلیارد تومان) به فروش برسد.
«پنی سیاه» نخستین بار یکم مه ۱۸۴۰ در بریتانیا چاپ و در ششم مه همان سال منتشر شد. این تمبر منقش به تصویر ملکه ویکتوریا بود و چون اولین مجموعه از آن دارای رنگ پیش‌زمینهٔ سیاه بود به پنی سیاه شهرت یافت.
تمبر استفاده نشده «پنی سیاه» که قرار است هفتم دسامبر به حراج گذاشته شود بخشی از یک مجموعه است که به عنوان «سند والاس» شناخته می‌شود.
مجموعه یاد شده در واقع حاوی چند پاکت‌ تمبر شده و برگی از آلبوم لوازم تحریر متعلق به رابرت والاس، نماینده پیشین پارلمان و اصلاح‌گر برجسته پستی در بریتانیا است.
این برگ تمبر استفاده نشده از «پنی سیاه» به رغم آنکه در سال ۱۸۴۰ چاپ و منتشر شده اما هنوز در شرایط کاملا سالم و دست نخورده قرار دارد.
اعتقاد بر این است که تنها دو نمونه دیگر از «پنی سیاه» پس از نخستین چاپ به صورت کاملا دست نخورده و بی‌نقص موجود است که در حال حاضر در مجموعه موزه پست بریتانیا نگهداری می‌شوند.
سند والاس به یک تمبرشناس و تاجر بریتانیایی به نام آلن هولیوک تعلق دارد. او به عنوان یکی از کلکسیونرهای برجسته تمبر جهان در زمان خود اشیای کمیاب بسیاری را دیده است.
برای کلکسیونر بزرگ بریتانیایی، تمبر استفاده نشده «پنی سیاه» و مجموعه سند والاس فوق العاده خاص است و آن را یک نماد جهانی می‌داند که از اولین برگه تمبرهای چاپ شده در جهان بدست آمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *