16:51

دیروز اولین عکس لئوناردو دی کاپریو و لیلی گلادستون در فیلم حماسه مارتین اسکورسیزی منتشر شد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی وایر، شرکت اپل اولین عکس رسمی «قاتلان گل ماه» حماسه وسترن معاصر مارتین اسکورسیزی را منتشر کرد.
در این عکس لئوناردو دی کاپریو (در نقش ارنست) و لیلی گلادستون (در نقش مولی بورکارت) دو تن از بازیگران فیلم حضور دارند. ارنست پسر یک دامدار محلی قدرتمند است که نقشش را رابرت دنیرو بازی می‌کند.

«قاتلان گل ماه» بر اساس کتاب غیر داستانی نوشته دیوید گرن ساخته می‌شود. کتاب مربوط به پیگیری تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در مورد قتل‌های زنجیره‌ای است که در دهه 1920 اتفاق می‌افتد. همزمانی این قتل‌ها با کشف نفت در آن منطقه، باعث گریبانگیر شدن مشکلاتی برای ساکنان بومی سرزمین اوسیج اوكلاهما می‌شود.
همانطور که ایندی وایر ماه گذشته گزارش داد، اسكورسیزی فیلمبرداری «قاتلان گل ماه» را در ۱۹ آوریل در اوكلاهما آغاز كرد. در ابتدا قرار بود تولید این فیلم در مارچ ۲۰۲۰ آغاز شود اما با همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری برای مدت نامعلومی به تأخیر افتاد.
«قاتلان گل ماه» همکاری جدید اسکورسیزی و دی کاپریوست که پیش از این در فیلم‌های «هوانورد»، «دارودسنه نیویورکی»، «جزیره شاتر»، «عزیمت کرده» و «گرگ وال استریت» بازی کرده بود. بازی در فیلم‌های «هوانورد» و «گرگ وال استریت« برای دی کاپریو کاندیدایی اسکار را به همراه داشت.
دیگر بازیگری که در نخستین عکس منتشر شده از «قاتلان گل ماه» دیده می‌شود لیلی گلادستون است؛ او بیشتر به خاطر نقش آفرینی در فیلم «برخی از زنان» به کارگردانی کلی ریچاردت شناخته شده است ، اما حضور در «قاتلان گل ماه» او را به عنوان بازیگری با بالاترین شاخصه های هنری تبدیل خواهد کرد.
نقش گلادستون در این فیلم در کنار دی کاپریو و دنیرو یک بازیگر مکمل است که دیگر بازیگران «قاتلان گل ماه» مانند جسی پلمنز، اسکات شفرد، پت هیلی، کاردینال تانتو، مایکل ابوت جونیور، گری باسارابا هم می‌شود.
جیسون ایسبل و استورگیل سیمپسون موسیقیدانان برنده جایزه گرمی موزیک متن «قاتلان گل ماه» را خواهند ساخت.
اسکورسیزی پیش‌تر در بیانیه‌ای با اعلام آغاز رسمی تولید فیلم گفت: «ما از اینکه سرانجام تولید «قاتلان ماه گل» را در اوکلاهما آغاز می‌کنیم بسیار هیجان زده هستیم. توانایی بیان این داستان در سرزمینی که این رویدادها در آنجا رخ داده بسیار مهم و حیاتی است و به ما امکان را می‌دهد تا تصویری دقیق از زمان و مردم را به تصویر بکشیم.
ما از اپل، دفتر فیلم و موسیقی اوکلاهما و قوم بومی اوسیج به ویژه مشاوران و مشاوران فرهنگی‌شان سپاسگزاریم که برای تولید این فیلم اعلام آمادگی کرده‌اند…»
کمپانی اپل در حالی از بودجه «قاتلان گل ماه» را تامین می کند که پارامونت اکران جهانی نمایش این فیلم را بر عهده خواهد داشت.
هنوز تاریخ اکران «قاتلان گل ماه» مشخص نیست.
ایندی وایر در ادامه گزارش خود از «قاتلان گل ماه»، به ۱۵ نکته درباره این ساخته حماسی 200 میلیون دلاری اسکورسیزی اشاره کرده که خواندنی‌ست.
این رسانه در مقدمه‌اش نوشته: مارتین اسکورسیزی در 78 سالگی به دنبال یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ سینمایی خود را با عنوان «قاتلان گل ماه» است.
«مرد ایرلندی» فیلم قبلی‌ اسکورسیزی ۱۰ نامزدی اسکار را برایش به همراه داشت.
اولین همکاری اسکورسیزی با اپل، این سینماگر را برای اولین بار وارد ساخت فیلمی در ژانر وسترن کرده است.
حالا به پانزده نکته «قاتلان گل ماه» بپردازیم…

پانزده نکته در باره آخرین فیلم اسکورسیزی

نکته اول؛ داستان فیلم
فیلم اسكورسیزی بر اساس كتاب غیر داستانی نوشته دیوید گرن روزنامه‌نگار آمریکایی به نام «قاتلان ماه گل: قتل‌های اوسیج و تولد FBI» ساخته می‌شود.
این سومین کتاب منتشر شده توسط گرن است که در ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ منتشر شد.

نکته دوم؛ وسترن
اسکورسیزی در فوریه سال ۲۰۲۰ در گفت‌وگویی، «قاتلان ماه گل» را به عنوان اولین فیلم خود در ژانر وسترن معرفی کرده بود.
اسکورسیزی به نشریه پریمیر فیلم گفته بود: «فکر می‌کنیم این فیلم یک وسترن است. داستان «قاتلان ماه گل» در سال ۱۹۲۱-۱۹۲۲ در اوکلاهما اتفاق افتاد. گاوچران‌ها قطعاً در فیلم وجود دارند، اما هم سوار ماشین می‌شوند و هم اسب!»

نکته سوم؛ اجتماع بازیگران
اسکورسیزی در این فیلم دو هنرپیشه بزرگ یعنی رابرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو را گرد هم آورده.
این دو بازیگر برنده اسکار در سال ۱۹۹۳ در فیلم درام «زندگی این پسر» ساخته مایکل کاتون-جونز در کنار هم فرار گرفته بودند. این دو بازیگر در فیلم کوتاه «ممیزی» اسکورسیزی هم حضور داشتند.

نکته چهارم؛ نقش مکمل
همانطور که ذکر شد، لیلی گلادستون بازیگر «زنان خاص» و «اولین گاو»، نقش مولی بورکارت را که از نقش‌های اصلی مکمل «قاتلان ماه گل» بازی می‌کند.
جسی پلمنز که در «مرد ایرلندی» هم نقشی مکمل داشت، در «قاتلان ماه گل» با یک نقش بزرگتر روبروست. او در نقش تام وایت به عنوان مامور اصلی FBI بار دیگر با اسکورسیزی همکاری دارد.

نکته پنجم؛ مشارکت اپل و پارامونت
همانطور که پارامونت «مرد ایرلندی» اسکورسیزی را به دلیل افزایش بودجه تولید، به نتفلیکس فروخت، حالا این کمپانی «قاتلان ماه گل» را نیز به اپل فروخت. اما دلیل واگذاری این فیلم به اپل تنها بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری «قاتلان ماه گل» نبود بلکه وقتی فیلم در پارامونت آماده تولید می‌شد، دی کاپریو برای بازی در نقش تام وایت مامور FBI انتخاب شده بود. این شخصیت، قهرمان داستان است، اما دی کاپریو تمایل داشت تا در نقش ارنست باکارت بازی کند. این بازیگر معتقد بود که نقش باکارت شکل مبهم‌تری دارد و در طول فیلم، این نقش میان شخصیت قهرمان و شرور در نوسان است.

نکته ششم؛ ایجاد تغییرات در شخصیت‌های فیلمنامه
تغییر نقش دی کاپریو به نقش ارنست باخارت، راه را برای اسکورسیزی باز کرد تا جسی پلمنز را به عنوان تام وایت مأمور FBI معرفی کند.
روت فیلمنامه‌نویس «قاتلان ماه گل» در نوامبر سال گذشته تأیید کرده بود که تغییر در شخصیت‌های فیلم بدون تنش نیست و گفت: «لئوناردو می خواست در فیلمنامه برخی چیزها تغییر کند که در مورد آنها بحث کردیم. او نیمی از استدلال‌ها را برد. نیمی دیگر را هم من برنده شدم.»
روت در مورد معنای تغییر شخصیت در فیلم گفت که طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که دی کاپریو و پلمونز را به همان اندازه مشخص شده در فیلمنامه اولیه ببینند.

نکته هفتم؛ رودریگو پریتو فیلمبرادر
«قاتلان ماه گل» چهارمین همکاری مارتین اسکورسیزی و فیلمبردارش رودریگو پریتو است. این دو هنرمند ابتدا در «گرگ وال استریت» و سپس در «سکوت» و «مرد ایرلندی» با هم همکاری کردند.
دو فیلم «گرگ وال استریت» و «مرد ایرلندی» نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را برای پریتو به ارمغان آورد. او در «کوهستان بروبرگ» ساخته آنگ لی هم کاندیدای اسکار شده بود.

نکته هشتم؛ آهنگساز فیلم
«قاتلان ماه گل» بدون رابی رابرتسون، قیلم اسکورسیزی نیست!
رابی رابرتسون هنرمند مشهور، ترانه سرا و گیتاریست اصلی گروه The Band، از زمان ساخت مستند کنسرت «آخرین والس» در سال ۱۹۷۸ با اسکورسیزی کار کرده است.
رابرتسون قرار است موسیقی «قاتلان ماه گل» را بسازد. او سال گذشته به رولینگ استون گفته بود که بیشتر ایده‌هایش در دوران همه‌گیری کرونا درباره موسیقی درام وسترن بوده…

نکته نهم؛ جک فیسک عضو جدید
ماه گذشته اپل تأیید کرد که جک فیسک، طراح افسانه‌ای تولید، در فیلم «قاتلان ماه گل» حضور دارد. این فیلم اولین همکاری اسکورسیزی و جک فیسک است.
با توجه به اینکه این طراح تولید پیش از این با کارگردانانی مانند دیوید لینچ ، ترنس مالیک و پل توماس اندرسون همکاری کرده، حضورش در «قاتلان ماه گل» قابل توجه است.

نکته دهم؛ اریک روت
قبل از اینکه فیلم به مرحله تولید برسد، اریک روت فیلمنامه‌نویس‌ ۷۶ ساله‌ نزدیک به پنج سال روی فیلمنامه آن کار کرده بود.
این نویسنده پیش از آن به خاطر نگارش فیلمنامه آثاری چون «اینسایدر»، «مونیخ»، «مورد عجیب و غریب عجیب بنیامین باتون»، «ستاره‌ای متولد می‌شود» و «فارست گامپ» کاندیدای اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد که تنها نوشتن فیلمنامه «فارست گامپ» او را برنده جایزه اسکار کرد.

نکته یازدهم؛ همکاری نزدیک با بومیان منظقه اوسیج
اسکورسیزی یک سال منتهی به زمان فیلمبرداری «قاتلان ماه گل» را برای آشنایی بهتر با فرهنگ بومیان منظقه اوسیج و همکاری با رهبران از محل زندگی آین بومیان بازدید کرد.

نکته دوازدهم؛ دوران نقاهت
فراگیری ویروس کرونا، تولید «قاتلان ماه گل« را به مدت بیش از یک سال به تأخیر انداخت. اسکورسیزی در دسامبر سال پیش خطاب به هوادارنش گفته بود که بحران پاندمی کرونا، منجر به از بین رفتن جرقه خلاقیت وی شد.
این کارگردان به مجله امپایر گفت: «من باید راهی پیدا کنم تا بتوانم به دورانی بازگردم که انگیزه خلاقانه و منحصر به فردی برای فیلم جدیدم داشتم؛ همان راهی که برای «مرد ایرلندی» داشتم.»
اسکورسیزی ادامه داد: با فیلم «مرد ایرلندی» به آنچه که می‌خواستم رسیدیم. چه عالی باشد و چه خوب، نمی‌دانم. اما این را می دانم که می‌توانستم بشینم و «مرد ایرلندی» را تماشا کنم. منظورم این است که باید برگردم و آن جرقه خلاقیتم را پیدا کنم.»

نکته سیزدهم؛ تأخیر طولانی برای شروع
قرار بود در ماه مارچ ۲۰۲۰ فیلمبرداری «قاتلان ماه گل» شروع شود اما همه‌گیری ویروس کرونا× تولید فیلم را برای مدتی نامعلوم به تعویق انداخت.
تأخیرهای همه گیر روند پیش تولید را افزایش داد. در ماه آگوست ساکنان بومی منطقه آماده بودند تا در ماه فوریه یا مارچ ۲۰۲۱ فیلمبرداری انجام شود که بازهم نشد!

نکته چهاردهم؛ کمپین بشردوستانه دی کاپریو و دنیرو
لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو در روزهای سخت همه‌گیرى کرونا، با راه‌اندازی کمپینى برای کمک به مردم اقدام کردند.
این دو بازیگر مشهور اعلام کرده بودند چنانچه کسانی بالاترین میزان اهدا به این کمپین باشد از آنها برای حضور در پشت صحنه پروژه «قاتلان ماه گل» دعوت خواهند کرد.
دی کاپریو و دنیرو نام این ابتکارشان در دعوت از افراد سخاوتمند را نقش پیاده رو در «قاتلان گل ماه» گذاشتند.
آنها در طول همه‌گیرى به جمع آورى کمک مالی برای سازمان‌های خیریه «هیچ کودکی نباید گرسنه باشد» (No Kid Hungry) و «وعده‌های غذا روی ماشین‌های آمریکا» (Meals on Wheels America) و همینطور «صندوق غذاى امریکا» کمک کردند.
موسسه «صندوق غذایی آمریکا» در اوج شیوع بیماری همه گیر توسط دی کاپریو راه‌اندازی شد و هدف آن اطمینان یافتن از دسترسی هر خانواده نیازمند به غذا در دوران پاندمی کروناست.
دی کاپریو در آن زمان در شبکه های اجتماعی اعلام کرد ، اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید با مارتین اسکورسیزی ، رابرت دنیرو و خودم کار کنید، این فرصت شماست. برنده این حرکت انساندوستانه می‌تواند یک روز کامل را در صحنه فیلمبرداری «قاتلان گل ماه» بگذارد و در مراسم اکران جهانی فیلم هم حضور داشته باشد.

نکته پانزدهم؛ تاریخ اکران
آیا تاریخ اکران این فیلم مشخص است؟
کمپانی اپل هنوز تاریخی رسمی برای اکران و پخش «قاتلان گل ماه» اعلام نکرده. تولید فیلم در اواخر آوریل ۲۰۲۱ آغاز شد و انتظار می‌رود تا تابستان طول بکشد.
زمان اکران آخرین ساخته اسکورسیزی بسته به سرعت عمل او و تدوینگر قدیمی‌اش، تلما شونمایكر دارد.
«قاتلان گل ماه» به احتمال زیاد برای اكران تعطیلات دسامبر 2021 آماده است اما بر اساس برخی خبرها فیلم احتمالا در سال 2022 اكران خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *