15:19

انیمیشن «پیتر خرگوشه ۲» با بیش از ۵۵۷ هزار دلار فروش در دو روز، فهرست پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های گیشه انگلیس را فتح کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، با استقبال گسترده شهروندان انگلیسی از سینماهای این کشور پیرو بازگشایی‌ها، چشم‌انداز داغ شدن گیشه تابستانی در انگلیس بیش از پیش به واقعیت نزدیک شد.
سینماهای انگلیس از روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) با ۵۰ درصد ظرفیت و ۱۴ فیلم بازگشایی شدند و سینمادوستان پس از ۷ ماه دوری از پرده نقره‌ای در برگشت به سینماها تردید نکردند. در سه روز اول بازگشایی‌ها، گیشه انگلیس در مجموع حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند درآمد داشت و قسمت دوم از انیمیشن پرطرفدار پیتر خرگوشه که اکران آن به دلیل شیوع کرونا ماه‌ها به تعویق افتاده بود، در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این کشور قرار گرفت؛ این انیمیشن خانوادگی در ۳۳۴ سالن اکران شد و براساس آمار موسسه تحقیقاتی کام اسکور، در همان دو روز اول در مجموع ۳۹۳ هزار و ۸۴۱ پوند (معادل ۵۵۷ هزار و ۵۱۵ دلار) فروش کرد.
پیتر خرگوشه ۲: فراری (Peter Rabbit ۲:The Runaway) دنباله فیلم سینمایی پیتر خرگوشه است که در سال ۲۰۱۸ به سینماها آمد و بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد؛ پیتر خرگوشه یک انیمیشن/ لایواکشن کمدی به کارگردانی ویل گلاک است که فیلمنامه آن با اقتباس از داستان پیترخرگوشه نوشته بئاتریکس پاتر تصویرگر و نویسنده فقید انگلیسی نوشته شد. ستارگانی چون جیمز کوردن، دیزی ریدلی، الیزابت دبیکی و مارگو رابی از صداپیشگان این انیمیشن بودند و رُز برن، دومنال گلیسن و سم نیل در آن به ایفای نقش پرداختند.
در قسمت دوم از این فیلم، توماس و بئا و خرگوش‌ها خانواده تشکیل داده‌اند اما پیتر خرگوشه که از زندگی در باغ خسته شده، به شهر فرار می‌کند و پس از آشنایی با کاراکترهای غیرقابل اعتماد خانواده‌اش را به دردسر می‌اندازد.
به دنبال پیتر خرگوشه، سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها به کارگردانی کلوئی ژائو که پدیده فصل گذشته از جوایز سینمایی بود، با ۱۷۵ میلیون و ۸۵ هزار پوند فروش در رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های انگلیس قرار گرفت و نبرد دو هیولای سینمایی در فیلم گودزیلا علیه کونگ، ۱۶۴ میلیون و ۷۲۵ پوند فروخت و سوم شد. مارپیچ: از کتاب اره، نامقدس، مورتال کمبت، یهودا و مسیح سیاه، آنهایی که آرزوی مرگم را داشتند، تام و جری و چیزهای کوچک نیز به ترتیب در رتبه چهارم تا دهم این فهرست قرار گرفتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *