11:31

یادی از مراسم تشییع پیکر امام(ره) با مرور ۱۴ عکس

تاریخ عصر ما باشکوه ترین استقبال و بدرقه را به نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ثبت کرد. خرداد ۳۲ سال قبل بود که خیابان‌های تهران به صحنه تلخ بدرقه بنیانگذار انقلاب بدل شد. روایت شلوغیِ آن روز را یا به چشم دیده ایم و اگر هم سنمان اجازه نداده است، بارها و بارها شنیده‌ایم؛ اما شاید تصاویر به جا مانده از آن روزها، گویاترین روایت بدون قضاوتی باشد که می‌توان به آن رجوع کرد.

به گزارش ایسنا، ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، سال‌هاست که در تقویم با نام امام خمینی(ره) پیوند خورده است؛ از مراسم بزرگ و استثنایی تشییع آن روز هنوز روایت‌های زیادی شنیده می‌شود؛ روزی که جوانان انقلابی برای خداحافظی ابدی با رهبرشان باز هم در کنار هم پا به همان خیابان‌هایی گذاشتند که چند سال پیش صحنه مبارزه‌شان بود.

امسال اما به مناسبت سی و دومین سالگرد مراسم بدرقه بنیانگذار انقلاب، نمایشگاهی مجازی از عکس‌های مراسم تشییع پیکر امام خمینی (ره) برگزار شده است. تصاویر نمایشگاه «هجرت آفتاب» روایت‌گر بدون کلام از این مراسم هستند که در ادامه می‌توانید برخی از آنها را تماشا کنید.

در این نمایشگاه عکس هایی به نمایش درآمده که تا به امروز کمتر در رسانه ها منتشر شده است اما متاسفانه نامی از عکاسان آن ها به ثبت نرسیده است که بتوان در این گزارش به آن اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *