10:39

بهروز بقایی با اشاره به یکی از سریال‌های قدیمی خود که این روزها دوباره پخش می‌شود گفت مزیت این سریال ها یاد کردن از بازیگرانی است که دیگر در میان ما نیستند.
بهروز بقایی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سریال «عطر گل یاس» که این روزها با بازی او از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود، گفت: این سریال به کارگردانی و نویسندگی مرحوم بهمن زرین پور در حدود سه دهه پیش روی آنتن رفت. من در آنجا نقش وحید را داشتم که انسانی آرام، منطقی و مهربان بود، گارد نداشت و نگران ارث و میراثش نبود و فکر می‌کنم آدم‌هایی مثل وحید را همه دوست داشته باشند.
وی درباره اینکه چرا این روزها فعالیتی ندارد، بیان کرد: مدت‌هاست که کار نمی‌کنم و فقط با کرونا مذاکره می‌کنیم (می‌خندد). از زمان شیوع کرونا خیلی ملاحظه دارم و در هیچ پروژه‌ای حاضر نشده‌ام.
بقایی با اشاره به بازپخش برخی سریال‌های قدیمی از جمله «عطر گل یاس» عنوان کرد: با تماشای این سریال خاطرات گذشته برایم زنده شد، مخصوصاً یاد بازیگرانی که در میان ما نیستند و به خصوص مرحوم داوود رشیدی. خودم هم آن زمان خیلی جوان بودم و دیدن دوباره سریال، هم یاد گذشته‌ها را زنده کرد و هم باعث شده که افسوس بخورم به خاطر روزهای خوش گذشته و جوانی از دست رفته که دوران خیلی خوبی بود.
وی درباره حضور بازیگران حرفه‌ای در سریال‌های قدیمی تصریح کرد: به نظرم جذابیت اصلی این سریال به بازیگرانی باز می‌گردد که در آن حضور داشتند، به‌خصوص آنهایی که نقش‌های اصلی را بازی می‌کردند. مرحوم رشیدی و آقای زنجانپور در آن سریال فوق‌العاده بودند. خانم‌های بازیگر هم عالی بازی کردند و یک‌سری از بازیگران هم مثل من خیلی جوان بودند. در کنار بازیگران خوب باید به فیلمنامه‌های آن زمان هم اشاره کرد و «عطر گل یاس» هم این میان قصه خیلی جذابی هم داشت که به خوبی نوشته و پردازش شده بود.
این بازیگر و کارگردان با اشاره به قصه‌های دهه ۶۰ و ۷۰ عنوان کرد: قصه آن سریال مردمی بود و شخصیت‌هایش هم از دل جامعه می‌آمدند. همه چیز در این سریال واقعی و حقیقی به نظر می‌رسید. طبیعی است وقتی مردم می‌بینند شخصیت‌های یک سریال شبیه خودشان هستند و قصه هم برایشان آشناست با آن ارتباط برقرار کرده و دنبالش می‌کنند.
وی با اشاره به نقش وحید در این سریال گفت: خودم هم در زندگی واقعی سعی می‌کنم شبیه امثال وحید باشم. فکر می‌کنم در جامعه امروز اتفاقاً به امثال وحید خیلی نیاز داریم. در جامعه شلوغ و هیجان زده و عصبی امروز امثال وحید هستند که می‌توانند نقش متعادل کننده داشته و جو روانی را آرام کنند.
بقایی در پایان درباره بازپخش سریال‌های قدیمی از آی‌فیلم اظهار کرد: من خودم معمولاً آی‌فیلم را می بینم به خصوص وقتی که سریال‌های نوستالژیک و خاطره انگیز را پخش می‌کند چون این سریال‌ها را خیلی دوست دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *