کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» گفت: مخاطب اگر درباره یک فیلم اجتماعی،نقد خوب بخواند، حتما آن را برای تماشا انتخاب می‌کند. تنهایی انسان‌ها، موضوعیجذاب و بخشی از دغدغه من در فیلمسازی است.

آرمان زرین کوب نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» درباره این فیلم بهایرنا گفت: دغدغه‌ام در «ترک عمیق»، به تصویر کشیدن تنهایی و زیست دورانمیانسالی بود. همچنین سعی داشتم به اختلالاتی اشاره کنم که کاشت‌های آن دردوران جوانی صورت می گیرد. کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» که در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شرکتدارد، درباره تجربه ساخت اولین فیلم بلند داستانی خود گفت: خاستگاه من از ابتدا،کارگردانی و فیلمسازی بوده است و با کارگردانی وارد سینما شدم اما از دهه ۷۰ به بعد،بیشتر به تهیه کنندگی روی آوردم؛ چون آثاری را تهیه کردم که پروداکشن‌های سنگینیداشت، فرصتی برای کارگردانی و فیلمسازی پیدا نمی‌کردم. وی افزود: علاقه من از اساس به فیلم‌هایی شبیه به «ترک عمیق» بود و همیشه صبرکردم تا این که فرصتی و فراغ بالی پیدا کنم و به دغدغه اصلی‌ام که فیلمسازی است،برگردم. «ترک عمیق» حاصل ورود دوباره‌ام به سینمای داستانی بود.

وی در پاسخ به این که چرا اثری پرفروش را برای ساخت نخستین فیلم بلند خودانتخاب نکرده است، عنوان کرد: تمرکز من در حوزه تهیه‌کنندگی در تلویزیون هممعمولا روی آثار ملودرام بوده است و کمتر به سراغ آثار کمدی قبل از این رفته بودم؛بنابراین در فیلمسازی چه در تهیه کنندگی و چه در کارگردانی برایم به تصویر کشیدنامری درونی و دغدغه های شخصی اهمیت دارد؛ در حالیکه معمولا برای یک تهیهکننده صرفه اقتصادی در سرمایه‌گذاری روی آثار کمدی است اما من جنسی از آثار رادوست دارم که به دغدغه‌هایم نزدیک باشد.

171661837.jpg

زرین کوب درباره بازخوردهای اهالی رسانه بعد از نمایش فیلم «ترک عمیق» گفت: بازخوردهای خوبی گرفتیم. کنکاش در روان آدم‌ها برای من همیشه موضوع جالبیبوده و هست. تنهایی انسان‌ها، موضوع جذابی است و بخشی از دغدغه من درفیلمسازی پرداختن به چرایی این تنهایی است که منجر به اختلالاتی هم می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: وقتی به سراغ سنین و مقطع گذر از میانسالی به کهنسالیمی‌رویم، تنهایی افراد هریک به دلیلی رخ می‌دهد. موضوع من در «ترک عمیق»،اختلالی است که در تنهایی ممکن است برای آدم‌ها رخ بدهد. این اختلال ها هریککاشت هایی در دوران جوانی دارند.

زرین کوب خاطرنشان کرد: به نظرم در سینمای امروز اگر خوراک و موضوع درستی رابه مخاطب ارائه کنیم، حتما او دنبال خواهد کرد. مخاطبان عام نیز اگر درباره یک فیلماجتماعی نقد خوب بخوانند و بشنوند، حتما آن را برای تماشا انتخاب خواهند کرد؛وظیفه ما هم هست که ذائقه مخاطب را شکل دهیم. در کنار ارائه قصه‌های شاد و آثارکمدی، باید به مخاطب، فیلم‌های اجتماعی عرضه کنیم. وظیفه سینما فقط تامینذائقه نیست؛ بلکه شکل دادن و ارتقای سلیقه مخاطبان نیز بخش بزرگی از رسالتسینماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *