12:45

آیین گشایش نمایشگاه «ریشه ها» حاصل یک عمر فعالیت هنری استاد مرتضی نصر، پیشکسوت و مدرس نقاشی شب گذشته در سالن سعدی حوزه هنری برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، شب گذشته آثار استاد مرتضی نصر در گالریهای بوستان، گلستان و نقطه حوزه هنری اصفهان رونمایی شد.
در این مراسم که با استقبال اساتید هنرمند و هنر دوستان اصفهانی و مسئولین برگزار شد، از شصت سال فعالیت هنری این هنرمند پیشکسوت اصفهانی با حضور مجتبی شاهمرادی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تجلیل به عمل آمد.
دکتر احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان در آیین گشایش نمایشگاه «ریشه ها» گفت: استاد نصر یکی از ریشه‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان هستند و ایشان توانستند طی ۶۰ سال فعالیت شاگردان زیادی را در استان اصفهان پرورش دهند که در هنر این شهر ریشه دوانده اند و اثرگذار هستند.
در ادامه دکتر وحیدا به عنوان یکی از دوستان صمیمی استاد نصر برروی صحنه رفت و در خصوص هنر خاطرنشان کرد: هنر نحوه بیان مفاهیم و خواسته ها به زیباترین و اثرگذارترین شکل ممکن در کوتاه‌ترین زمان است.
وی افزود: هنر به هر صورتی که باشد مجسمه سازی، شعر، نقاشی و غیره نحوه بیان هنرمندانه و اثر گذار است و هنرمند خالق این اثر و زیبایی هاست.
وی به بیان نحوه آشنایی خود با استادنصر در جوانی و اینکه ایشان در کنار زاینده رود به نقاشی می پرداختند اشاره کرد و در شعری که سروده بود هنر نقاشی ایشان را ستود.
در این مراسم گروه موسیقی ماهور متشکل از محمدرضا محمدی، سجاد صدری و فرهاد حقوقی به اجرای سه نوازی پرداختند.
سپس مهندس مرتضی بخردی یکی از دوستان دیگر استاد نصر گفت: عنوان ریشه ها و پیشکسوت که به استاد نسبت داده شده است هرگز به سادگی به دست نمی آید.
وی ادامه داد: استاد نصر از ریشه های مهم هنرهای تجسمی اصفهان هستند و ایشان اولی کسی بودند که کلاس نقاشی خصوصی دایر کردند.
وی با اشاره به اینکه آموزش مسئله مهم و مشکلی است و ایشان طی ۶۰ سال این کار مشکل را انجام داده‌اند گفت: باعث افتخار اصفهان است که چنین هنرمندانی دارد و من نیز افتخار می کنم که دوست ایشان هستم.
زنده نگاه داشتن هنر برایم بسیار مهم است
سپس استاد مرتضی نصر به روی صحنه آمد و افزود: امیدوارم با حضور در چنین جلساتی به آن آبرو بدهیم تا هنرمندان اصفهان بیشتر دیده شوند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه حاصل یک عمر فعالیت من است و تشویق‌های پدر من باعث آن شد که به هنر نقاشی روی آورم خاطرنشان کرد: امیدوارم تا توانسته باشم در شهر اصفهان که هنر پایه و اساس آن است اثر کوچکی باقی بگذارم.
وی با اشاره به تدریس رشته نقاشی در دبیرستان سعدی و خاطراتی که از آن دوران داشت تصریح کرد: این جا برای من بسیارعزیز است و دبیرستان سعدی برایم یادآور خاطرات شیرین جوانی و شروع زیبایی تدریس است.
وی افزود: قبل از ورود من به این دبیرستان ساعت نقاشی و کلاس نقاشی وجود نداشت و سپس این ساعت در زمان تدریس مدارس گنجانده شد.
استاد نصر ضمن تشکر از مدیریت و همکاران حوزه هنری اظهار امیدواری کرد تا این مجموعه بتواند با حمایت از هنرمندان باعث پیشرفت هنر در شهر اصفهان شود. همچنین استاد نصر از آقای سعادت، خانم مستغاثی (خبرنگار و مجری برنامه)، خانم کوفگر و تمامی کسانی که در برگزاری این نمایشگاه ها کمک کرده اند تشکر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *