16:37

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش»، گفت: تجربیات بالای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه نظارت بر آثار خانگی، بهترین دلیل برای بازگرداندن زعامت شبکه خانگی و وی‌.او.دی‌ها (سامانه ویدئوی درخواستی) به این وزارتخانه است.
محمد نیک‌بین در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت صدور مجوزها برای سریال های نمایش خانگی و پلتفرم‌های وی‌اودی، اظهار داشت: با توجه به تجربیات چند دهه ای که وزارت ارشاد در حوزه نظارت و تصدی گری صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها و محصولات شبکه نمایش خانگی داشت، همچنان می‌تواند تصدی گری این حیطه را برعهده داشته باشد.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی واکنش پنجم (تهمینه میلانی، ۱۳۸۱)، ادامه داد: سریال‌هایی که با مجوز ارشاد تولید و در شبکه نمایش خانگی عرضه شد به لحاظ کیفی مشکل خاصی نداشتند و اغلب با اقبال مخاطبان مواجه شدند و به همین دلیل وزارت ارشاد گزینه مناسب‌تری برای تصدی گری این حوزه است و چه بهتر که وزیر تازه ارشاد مجددا زعامت شبکه خانگی را به ارشاد برگرداند.
نیک‌بین تاکید کرد: به نظرم تغییر مدیریت شبکه خانگی که در سال قبل انجام شد و نظارت به تلویزیون واگذار شد یک حالت دوگانگی و سردرگمی در شبکه نمایش خانگی ایجاد کرده و این مسئله روی کیفیت فیلمها و مجموعه ها هم اثرگذار بوده است.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی نیمه پنهان (تهمینه میلانی، ۱۳۷۹) ، گفت: شک نکنید که با ادامه وضع فعلی، کیفیت سریالهای خانگی روزبروز ضعیفتر خواهد شد و طبیعی است که این روند باعث ریزش مخاطب می‌شود و درنهایت سرمایه‌گذاران این حیطه را فراری می‌دهد.
نیک بین با اشاره به ممیزی‌های خاص تلویزیون گفت: تلویزیون به هر حال سیاست گذاری و ملاک های خاص خودش را دارد که مناسب تولیدات تلویزیونی است و به درد شبکه خانگی که می‌خواهد در فضای نسبتا رقابتی، محصول تولید کند، نیست. در تلویزیون با بودجه دولتی سریال می‌سازند و هیچ مخاطبی هم که نباشد باز بودجه هست ولی در شبکه خانگی اگر یک یا دو سریال ضعیف تولید شود، سرمایه گذار از دست می‌رود و کمتر کسی جرات می‌کند باز به تخصیص سرمایه برای تولید دست زند پس برای تولید باید خیلی کیفی‌تر عمل کرد.
تهیه‌کننده آتش بس (تهمینه میلانی، ۱۳۸۴) خاطرنشان ساخت: اینکه وزارت ارشاد در دوره جدید خود تصمیم گرفته زعامت شبکه خانگی مجددا به ارشاد بیاید، تصمیم مناسبی است و باعث می‌شود که مجددا کیفیت تولید در سریال سازی بالا رود و در سایه آن، مخاطب افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، تقریبا ۲ سالی می‌شود که صدور مجوز برای شبکه نمایش خانگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجموعه ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر) واگذاره شده، امری که واکنش مدیران و تهیه کنندگان سینمایی را در پی داشته است.
حالا محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم در نخستین اظهار نظر در این باره گفته که قصد بازنگری در دستگاه مجوز دهنده به شبکه نمایش خانگی را دارد و احتمال بازگردادن مجوزها توسط وزارت ارشاد محتمل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *