14:55

سرانجام، انتخابات خانه سینما بعد از چند روز پرحاشیه برگزاری شد، برگزاری‌ای که خود بدون حاشیه نبوده و اتحادیه تهیه‌کنندگان به هر طریقی نام عسگرپور که از قبل در لیست نامزدها نبود را وارد انتخابات کردند.
به گزارش فارس، انتخابات خانه سینما که از پیش با حاشیه‌هایی همراه بود، سرانجام از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۲ چهارشنبه ۹ شهریور به ریاست فرهاد توحیدی، نائب رئیسی همایون اسعدیان، نظارت محمدرضا موئینی و با حضور جمال خندان وکیل خانه سینما برگزار شد. همچنین حسن عباسی کیان به عنوان نماینده دبیرخانه هیات رسیدگی سازمان سینمایی در این انتخابات حضور داشت.

اتحادیه تهیه‌کنندگان از انتخابات کنار رفت
اتحادیه تهیه‌کنندگان به دلیل نداشتن شناسه از انتخابات کنار گذاشته شد و البته در لیست اعلامی نامزدها هم‌جایی نداشت
از موعد قبلی برگزاری انتخابات تا نهم شهریورماه اتفاقات عجیبی بزرگ‌ترین صنف سینماگران ایران رخ داد اما درنهایت فهرست نامزدها توسط خانه سینما اعلام شد. اتحادیه تهیه‌کنندگان که از روز برگزاری آخرین مجمع عمومی خانه سینما قبل انتخابات هیئت‌مدیره مرجع حاشیه‌ها شده و به‌قول‌معروف یک‌طرف دعوا بود به دلیل نداشتن شناسه از انتخابات کنار گذاشته شد و البته در لیست اعلامی نامزدها هم‌جایی نداشت.
مطابق شنیده‌ها نام چند نامزد انتخابات هیئت‌مدیره دو روز قبل از برگزاری انتخابات به سازمان سینمایی اعلام‌شده بود، این اعلام دیرهنگام می‌توانست انتخابات خانه سینما را بار دیگر با بحران و البته تعویق مواجه سازد اما به هر دلیل نهم شهریورماه انتخابات برگزار و اعضا جدید هیئت‌مدیره معرفی شدند.

بازگشت تهیه‌کنندگان با عسگرپور
در طول زمان برگزاری منتظر اعلام اسامی منتخبین از میان لیست نامزدها بودیم اما اتفاق عجیب دیده شدن نام محمدمهدی عسگرپور رئیس خانه هنرمندان در این لیست بود، نامی که پیش‌ازاین میان اسامی اعلام‌شده نامزدها دیده نمی‌شد.

در نهایت در روز انتخابات خانه سینما نام محمدمهدی عسگرپور ازطرف اتحادیه تهیه‌کنندگان حضور داشت
حال باید دید عسگرپور با اعمال‌نفوذ لحظه آخری اتحادیه تهیه‌کنندگان وارد انتخابات شده و یا سازوکار قانونی برای این اتفاق وجود داشته است. مطابق شنیده‌ها چند روز گذشته عسگرپور به خانه سینما مراجعه داشته است، مراجعه‌ای که پیگیری وضعیت وی او دی‌ها به‌عنوان دلیل آن عنوان‌شده بود و ممکن است که این اتفاقات از آن روز نشأت گرفته باشد.
البته شاید حضور او در بدنه خانه هنرمندان بتواند آسیب‌ها و دودستگی‌ها را پایان بخشد اما بحث اصلی بر سر چگونگی حضور و ورود او در لیست نامزدهاست؛ سؤال اینجاست که اگر اتحادیه تهیه‌کنندگان منعی برای حضور در انتخابات نداشته‌اند از اساس دعواهای صورت گرفته برای چه بود و اگر هم منع قانونی برای حضورشان در مجمع عمومی خانه سینما وجود دارد، چه اعمال‌نفوذی فراتر از قانون صورت گرفته و راه حضور این اتحادیه را هموار کرده است.

سؤال اصلی چگونگی سازوکار حضور مدیرعامل خانه هنرمندان در انتخابات خانه سینماست
گفته می‌شود در ائتلافی بی‌سابقه میان تهیه‌کنندگان، یکی از اصناف زیرمجموعه اتحادیه که دارای شناسه از وزارت کار بوده است باعث شده تا این اتحادیه از انتخابات عقب نماند؛ اما پیش‌ازاین پیش‌بینی این اتفاق توسط خبرگزاری فارس صورت گرفته و بیان‌شده بود که این صنف به جهت عدم حضور در اصناف زیرمجموعه خانه سینما امکان شرکت در مجمع و معرفی نامزد برای هیئت‌مدیره را نخواهد داشت؛ البته چرایی انتخاب نام محمدمهدی عسگرپور که مدیرعاملی خانه هنرمندان را هم برعهده دارد محل سؤال دیگری است.
در نهایت باید دید که آیا دلیل و یا چگونگی جمع‌بندی و رسیدن به انتخاب یکی از مدیرعاملان گذشته خانه سینما که اتفاقاً در دوران پر از حاشیه‌ای آن را مدیریت می‌کرد اعلام خواهد شد یا خیر؟
با این همه فقط باید امیدار بود تا این انتخابات به هر شکل نقطه پایانی بر حاشیه‌های خانه سینما باشد تا معیشت چند هزار سینماگر عضو آن و البته حمایت از آن‌ها معطل این‌گونه اتفاقات نباشد.

نتایج نهایی انتخابات

بر اساس آرای به دست آماده اعضای شانزدهمین هیئت‌مدیره خانه سینما به شرح ذیل است:

علی لقمانی ۲۰ رأی

محمدمهدی عسگرپور ۱۶ رأی

مسعود امینی تیرانی ۱۶ رأی

علی دهکردی ۱۴ رأی

حبیب اسماعیلی ۱۳ رأی

علیرضا حسینی ۱۲ رأی

جابر قاسمعلی ۱۱ رأی

امیرحسین اثباتی ۸ رأی

رضا درستکار ۶ رأی

مجید امانی زاده ۵ رأی

مسعود اطیابی ۳ رأی

معین صمدی ۳ رأی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *