14:08

محمد حقیقت/ کن / فرانسه
با آغاز ماراتون فستیوال جهانی کن، و نمایش فیلم «ژان دو باری» در افتتاحیه این رویداد سینمایی،منتقدان حاضر در جشنواره، اولین ستاره‌ها را به فیلم فرانسوی و بسیار متوسط افتتاحیه یعنی «ژان دوباری» ساخته مای وین و با بازی جانی دپ دادند.
یکی از نشریات معتبر سینمایی فرانسه هر ساله از پانزده منتقد رسانه‌های گوناگون حاضر در کن، دعوت می‌کند تا به فیلم‌های بخش‌های مسابقه و نوعی نگاه، با ستاره دادن، ارزیابی خود را از این فیلم‌ها اعلام کنند.
فیلم «ژان دوباری» که محصول مشترک شرکت‌های گوناگون است از جمله شرکت دریای سرخ از عربستان سعودی‌ست، درباره دختربچه‌ای است که به دلیل شرور بودنش، به صومعه‌ای ویژه نزد خواهران مقدس فرستاده می‌شود، دختربچه بعد از مدتی به مکانی دیگر می‌رود و به واسطه یک فرد فاسق، به دربار پادشاه فرانسه راه می‌یابد و جزو سوگلی‌های پادشاه می‌شود…
اکثر صحنه‌ها در کاخ ورسای حوالی پاریس فیلمبرداری شده که به شکل باشکوهی در فیلم منعکس شده، اما کارگردان که خود نقش اول فیلم را هم بازی می‌کند بسیار ناموفق ظاهر شده، هم در بازیگری و هم در کارگردانی.
به هرحال شروع جشنواره کن با این فیلم به نوعی به اعتبار آن لطمه زد.
در جدول نظرخواهی منتقدان مجله کایه دوسینما این فیلم را «بی ارزش» ارزیابی کرده‌اند و بقیه منتقدان نیز ستاره‌های پایینی به آن دادند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *