19:39

نهمین روز جشنواره فیلم «کن» با دومین نمایش فیلم «قهرمان» و برگزاری مراسم فوتوکال و نشست خبری این فیلم پیگیری شد.
به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، اصغر فرهادی به همراه امیر جدیدی و «الکساندر ماله-گی» تهیه کننده فرانسوی فیلم «قهرمان» در نشست خبری فیلمش در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن شرکت کرد.
اصغر فرهادی که امسال با جدیدترین فیلم «قهرمان» امسال به مسابقه کن بازگشته است در نشست خبری فیلمش که امروز در جشنواره کن برگزار شد اعلام کرد که با فیلم سازی خود به دنبال بهبود چیزی در جهان است.
او درباره هدفش از ساخت فیلم توضیح داد: «هر کس تعریف خود را دارد و هدف خاص من این است که فرزندم و فرزند دیگری بتواند آزادانه در جامعه پرسش کند. اگر روزی در جهانی، بدون تابو و پرسش های ممنوعه باشیم ،آنگاه احساس می کنم در آغاز یک تغییر واقعی قرار داریم».
فرهادی در پاسخ به سوالی درباره مضمون فیلم «قهرمان» نیز توضیح داد: «در ایران فرد حاضر است همه چیز را از دست بدهد تا آبرویش و تصویری که جامعه از شما دارد را حفظ کند. آرامش و احساس اعتماد به نفس ناشی از دانستن اینکه شما از شهرت خوبی برخوردار هستید، به حدی است که برای حفظ آن ، در نهایت به یک زندگی متزلزل در مورد زندگی خود خواهید رسید ، که متفاوت از تصویری است که از آن استفاده می کنید».
شبکه های اجتماعی یکی از موضوعات اصلی فیلم است و اصغر فرهادی اظهار داشت که این تنها یکی از جنبه های داستان است و فقط به دلیل اینکه رسانه در بین جوانان ایران در حال حاضر در همه جا حضور دارد و مقایسه ای است بین نحوه رفتار مردم در آن بستر مجازی و در جامعه واقعی ایرانی.
اصفر فرهادی همچنین اضافه کرد که ترجیح می دهد در فیلم هایش به صورت مستقیم و صریح درباره مسائل سیاسی صحبت نکند و در عوض با فیلمش به بررسی و مطالعه جامعه بپردازد و اجازه دهد مردم خودشان از فیلم نتیجه گیری کنند. سیستم ها می خواهند همه چیز را درست و غلط ، سیاه و سفید ارائه دهند ، اما وقتی در جامعه زندگی می کنیم می بینیم که چیزی که برای یک شخص خوب است برای دیگری خوب نیست، هر شخص باید بتواند خودش درست یا غلط را قضاوت کند و تشخیص دهد درست یا غلط برایش چیست.
فیلم «قهرمان » در ادامه نمایش های خود در جشنواره کن (۱۴ جولای، ۲۳ تیر) ساعت ۱۱:۳۰ بار دیگر در سالن اصلی گرند لومیر کاخ جشنواره، ۱۵ جولای (۲۴ تیر) ساعت ۱۲:۳۰ در سالن Screen X مجموعه سینمایی جدید CINEUM و در نهایت ۱۶ جولای (۲۵ تیر) ساعت ۸:۳۰ در سالن «SALLE DU SOIXANTIÈME» جشنواره کن نمایش خواهد داشت.
فیلم «قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.
در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *