19:37

«گالری ملی نئو» در آلمان پس از یک دوره بازسازی ۶ ساله، سرانجام درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشود.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گالری ملی نئو واقع در شهر برلین آلمان که یکی از موزه‌های شاخص در حوزه هنر مدرن است و به دست لودویگ میس فن در روهه طراحی شده، پس از ۶ سال تعمیر و نوسازی، دیروز (یکشنبه، ۳۱ مرداد) به روی عموم باز شد.
مونیکا گروترز وزیر فرهنگ آلمان در جشنی که روز شنبه به این مناسبت برگزار شد، خاطرنشان کرد: بازگشایی این موزه علامتی است از بازگشت درخشان آن به مقام زیارتگاهی برای علاقمندان به هنر مدرن و صحنه‌ای برای خودنمایی هنرمندان معاصر.
موزه ملی نئو با برپایی سه نمایشگاه افتتاح شده است: نمایش منتخبی از کلکسیون اصلی موزه، نمایش آثار الکساندر کادلر مجسمه ساز آمریکایی و آثار مربوط به رزا باربارا، هنرمند عرصه سینما و رسانه.
بازسازی مفصل و زمان‌بر این سازه شیشه و فلز به سرپرستی یک معمار انگلیسی به نام دیوید چیپرفیلد انجام شد و ۱۴۰ میلیون یورو معادل ۱۶۴ میلیون دلار هزینه برد.
میس فن در روهه طراح معروف این گالری، آخرین مدیر از سه مدیر مدرسه هنر و طراحی باوهاوس بود که در سال ۱۹۱۹ آغاز به کار کرد و کمی پس از آن که نازی ها در سال ۱۹۳۳ به قدرت رسیدند، به ناچار تعطیل شد. فن در روهه بعدها به آمریکا مهاجرت کرد. گالری ملی نئو تنها ساختمانی است که این معمار مطرح پس از جنگ جهانی دوم در آلمان ساخت. این سازه در جایی که آن زمان برلین غربی نام داشت و به فاصله کمی از دیوار برلین ساخته شد، دیواری که در بیشتر دوره جنگ سرد، این شهر را به دوپاره تقسیم می‌کرد. موزه ملی نئو در سال ۱۹۵۸ یعنی یک سال پیش از درگذشت معمار بنا افتتاح شد.
مایکل مولر شهردار برلین می‌گوید: کمی پس از آن که دیوار برلین کشیده شد، این موزه با نمای شفافی که داشت به نمادی برای پیشرفت، پیشرو و مدرن بودن و شفافیت و بین المللی بودن تبدیل شد.
مقامات برلین با ساخت یک موزه جدید به نام موزه قرن بیستم در کنار موزه ملی نئو، در پی ایجاد فضای بیشتر برای نمایش کلکسیون این شهر از هنر معاصر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *