14:20

نشر افق رمان «گابریل لامبر» نوشته الکساندر دوما را منتشر کرد، این کتاب توسط محمود گودرزی ترجمه شده‌است.
به گزارش ایرنا، کتاب گابریل لامبر نوشته الکساندر دوما با ترجمه محمود گودرزی در سال ۱۴۰۰ توسط نشر افق منتشر شد. در ابتدای این کتاب نوشته شده‌است، کاغذ این کتاب از جنگل‌ها و منابع کاملا مدیریت شده تهیه شده‌ است. همچنین کتاب توسط الهام نظری ویراستاری شده‌است. این کتاب در گروه سنی بزرگسال انتشارات افق قرار می‌گیرد.
راوی فردی محکوم به اعمال شاقه را می‌بیند اما به یاد نمی‌آورد او چه نقشی در زندگی‌اش داشته‌ است.
با وجود تلاش برای پراکنده کردن این افکار، راوی وارد لایه‌ها و نقطه‌های پنهان ذهنش می‌شود. رمان دارای بازگشت به گذشته (فلاش‌بک‌) هایی است که می‌تواند برای مخاطب جذاب و روشن‌کننده مسائل باشد. همچنین گاهی راوی نامه‌هایی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند سرنخ‌هایی را نمایان کند.
کتاب گابریل لامبر هشتمین شماره از مجموعه افق کلاسیک است.
مجموعه افق کلاسیک تا به‌حال کتاب‌های «مرد کوچک»، «کاندید یا خوش‌باوری»، «مانون لسکو»، «پی‌یر و ژان»، «شمال و جنوب»، «دل‌ما»، «مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر» و «لوکیس و چند داستان دیگر» با ترجمه گودرزی و ثمین نبی‌پور را منتشر کرده‌است.

قسمتی از متن کتاب
همانطور که نیشخند می‌زد صدایش را پایین آورد: «من بزدلم. از مردن می‌ترسم. باورتان می‌شود؟ دکتر، شما که دوئل کردنم را دیده‌اید، باورتان می‌شود من از مردن بترسم؟»
«من در نگاه اول به این نتیجه رسیدم که شهامت روحی ندارید، آقا.»
«یعنی چه؟ دکتر، جرئت می‌کنید این را مقابل خودم بگویید…»
«می‌گویم شما فقط شجاعت دَموی دارید، شجاعتی که با خون وارد سرتان می‌شود. آهی کشید، روی مبلی ولو شد و ساکت ماند. پس از لحظه‌ای گفتم: «اما شما از من نخواستید بیایم تا درباره شجاعت جسمی یا روحی، دموی یا صفراوی نظریه‌پردازی کنم، این‌طور نیست؟ می‌خواهید با من درباره او حرف بزنید؟»
«بله، بله، حق با شماست، می‌خواهم درباره او حرف بزنم. او را دیدید، این‌طور نیست؟»
«بله.»
«خب نظرتان چیست؟»
«به‌نظرم موجودی شریف است، دختری جوان و پاک است.»
«بله. بااین‌حال مرا به خاک سیاه خواهد نشاند، چون حاضر نشده توافق کند، درست می‌گویم؟ حاضر نیست غرامت بگیرد. می‌خواهد با او ازدواج کنم، وگرنه می‌رود و همه‌جا جار می‌زند که من کیستم و چه کاره‌ام.»
الکساندر دوما نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و خبرنگار توانمند فرانسوی ملقب به سلطان پاریس که یکی از پیشگامان مکتب رمانتیسم (تخیل گرایی پر احساس) است. گریز به تاریخ و وجود رگه‌هایی از مکتب رئالیسم‌ از ویژگی‌های آثار دوما به حساب می‌آید.
او در ۲۴ژوییه سال ۱۸۰۲ در روستای ویلر کوتره در نزدیکی پاریس متولد شد. نویسندگی برای دوما درآمد زیادی به همراه داشت، «کنت مونت کریستو» «سه تفنگدار» از معروف‌ترین آثارش‌اند، اما زندگی اشرافی افراطی موجب ورشکستگی او شد. دوما در ۳۸ سالگی با یک هنرپیشه ازدواج کرد .فرزند او نویسندگی را دنبال کرد و یکی از نویسندگان معروف فرانسه شد. دوما در ۶۸ سالگی در پنجم دسامبر ۱۸۷۰ درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *